הסברה מועטה ופחות אכיפה - כל נהג שני מודה: שתיתי אלכוהול ונהגתי. 53% מהירושלמים לעומת 43% מהתל אביבים הודו כי שתו ונהגו בשנה האחרונה ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים באופן מידי כדי להגביר את ההרתעה וההבנה אצל נהגים כי מי ששותה אלכוהול ועולה על ההגה, סיכוי גבוה שייתפס וישלם מחיר כבד"
נתון מקומם ומעורר דאגה למעלה מ- 50% מנפגעי תאונות הדרכים אשר חצו במעבר חצייה נפגעו בעת ציות לחוק. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר הולכי הרגל ההרוגים, יש להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה במעברי חציה מסוכנים, במיוחד במקומות שבהם ילדים וקשישים רבים".
אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק מינה את ארז קיטה למנכ"ל העמותה. אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק: "בחמש שנים האחרונות, אנו עדים לכך שמגמת הירידה בתאונות דרכים אותה חווינו עד שנת 2012 נפסקה. בשנה זו היו 290 הרוגים ומאז שיעור ההרוגים עולה בהתמדה. אין ספק שהקיצוץ התקציבי במאבק בתאונות הדרכים, מספר הניידות במשטרה שקוצץ, מספר השוטרים שקוצץ ואי התקנה של מצלמות המהירות בהיקף הנדרש, הם הגורמים למגמה זו.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שב ופתח את ישיבות הוועדה גם השבוע בהתייחסות לקטל בדרכים, והזכיר כי מאז תחילת השנה נהרגו 61 בני אדם בכבישים, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, "הקטל בדרכים לא נבלם, ובמקרה הטוב מספר ההרוגים יהיה דומה לשנה שעברה .במהלך מרץ נקיים דיון עם השרים הנוגעים בדבר לסיכום שנת 2016 ומה בכוונתם לעשות ל-2017.
אור ירוק: שדרות הרצל באשדוד – הרחוב המסוכן ביותר בישראל. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים באותם רחובות אדומים ולתקנם כאשר במקביל חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה במשטרה, במטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית ברחובות מרובי התאונות"
65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה - שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות בכבישים, הנהגים לא מפחדים לבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 300 הניידות החסרות לה בכדי למנוע מנהגים להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במקום להתרכז בנהיגה"
עמותת אור ירוק: במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "העומס בבתי המשפט עלול להביא לעסקאות טיעון מקלות, הפוגעות בהרתעה. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט" עבירות התעבורה הן לצערנו אחד מסוגי העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל: מדי שנה עשרות אלפי תיקי תעבורה נפתחים בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ ולכן מפתיע כי בכל התיקים הללו מטפלים 42 שופטי תעבורה בלבד, כך על פי נתוני הנהלת בתי המשפט שהתקבלו בעמותת אור ירוק. מסיבה זו, עשרות אלפי נאשמים בעבירות תעבורה נשארים תלויים באוויר מדי שנה ורבים מהם חותמים לבסוף על הסדרי טיעון מקלים שבין היתר גם מקלים על מערכת המשפט.
54 דו"חות ניתנו היום באזור ניצנים, במבצע משותף של רשות הטבע והגנים, משטרת התנועה והשיטור הימי, לאכיפת איסור הנהיגה בחופים ובשמורות טבע. המבצע כלל גם שימוש במטוס רשות הטבע והגנים ובמסוק משטרתי, לצד סירות השיטור הימי. מתוך 54 הדו"חות, שסכומם נע בין 500-1000 שקלים, ניתנו 48 מהם לנהגים שנסעו על קו החוף ו-6 דו"חות לרכבים שירדו משבילים בשמורת טבע חולות ניצנים. במהלך השבועות הבאים ועד לסיום הקיץ צפויים להיערך מבצעי אכיפה נוספים