שמואל אבואב מנכל

(רכב)
צילום: עמותת אור ירוק

סקר עמותת אור ירוק: אחד מכל ארבעה נהגים מודה שחצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "בכדי לצמצם את התופעה המפחידה הזו, על המשרד לביטחון פנים  להתקין מצלמות אכיפה בולטות ומשולטות בכל צמתים המסוכנים. בכל העולם כבר הבינו שהמצלמות מרתיעות את הנהגים מחציית צומת באור אדום והגיע הזמן שגם בארץ יבינו זאת ויפעלו בהתאם"

(בארץ)
 65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה

65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה - שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות בכבישים, הנהגים לא מפחדים לבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 300 הניידות החסרות לה בכדי למנוע מנהגים להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במקום להתרכז בנהיגה"

(בארץ)
מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל לא יורד זו השנה הרביעית ברציפות

למעלה מ-1,000 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתל אביב ב- 36 השנים האחרונות. משנת 1980 נהרגו ביישובי ישראל למעלה מ- 6,700 בני אדם בתאונות דרכים. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אירועי 'ישראל עוצרת' מדגישים עד כמה לציבור נמאס מהמחדלים בכבישים ומחוסר המעש של המדינה בכדי לעצור את הקטל בדרכים. מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל לא יורד זו השנה הרביעית ברציפות. האחריות על חיי התושבים היא של המדינה ובכדי להפחית את מספר ההרוגים יש להוסיף באופן מיידי 300 ניידות משטרה ושוטרים לכבישים, אשר יגבירו את האכיפה ואת ההרתעה ויעצרו את עברייני תנועה מלסכן את חיי כולנו"

(מאמרים - משפט)
במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב

עמותת אור ירוק: במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "העומס בבתי המשפט עלול להביא לעסקאות טיעון מקלות, הפוגעות בהרתעה. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט" עבירות התעבורה הן לצערנו אחד מסוגי העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל: מדי שנה עשרות אלפי תיקי תעבורה נפתחים בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ ולכן מפתיע כי בכל התיקים הללו מטפלים 42 שופטי תעבורה בלבד, כך על פי נתוני הנהלת בתי המשפט שהתקבלו בעמותת אור ירוק. מסיבה זו, עשרות אלפי נאשמים בעבירות תעבורה נשארים תלויים באוויר מדי שנה ורבים מהם חותמים לבסוף על הסדרי טיעון מקלים שבין היתר גם מקלים על מערכת המשפט.