שר התחבורה

(תשתיות)
בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה

נתון מקומם ומעורר דאגה למעלה מ- 50% מנפגעי תאונות הדרכים אשר חצו במעבר חצייה נפגעו בעת ציות לחוק. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר הולכי הרגל ההרוגים, יש להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה במעברי חציה מסוכנים, במיוחד במקומות שבהם ילדים וקשישים רבים". 

(תשתיות)
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שב ופתח את ישיבות הוועדה גם השבוע בהתייחסות לקטל בדרכים, והזכיר כי מאז תחילת השנה נהרגו 61 בני אדם בכבישים, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, "הקטל בדרכים לא נבלם, ובמקרה הטוב מספר ההרוגים יהיה דומה לשנה שעברה .במהלך מרץ נקיים דיון עם השרים הנוגעים בדבר לסיכום שנת 2016 ומה בכוונתם לעשות ל-2017.

(כלכלה צודקת)
שר התחבורה ישראל כץ

דבריו של שר התחבורה בתגובה להודעת ועדת הכלכלה של הכנסת בענין אגרות הרישוי - אגרות הרישוי לרכב הן באחריותו המוחלטת של משרד האוצר, השר כץ: יש להפחית את גובה אגרת הרכב באופן משמעותי.

(זיהום ליד הבית)
זיהום אוויר גבוה בתחנות רכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים. צילום: המשרד להגנת הסביבה

זיהום אוויר גבוה בתחנות רכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים: האוכלוסייה הרגישה מתבקשת לצמצם למינימום את זמן השהיה ברציפים; מנהלי רכבת ישראל זומנו לשימוע במשרד להגנת הסביבה. קיים חשש לבריאות הציבור השוהה ברציפי תחנות רכבת השלום ויוספטל, בעיקר לאוכלוסייה הרגישה, לאור חריגות חוזרות ונשנות בנוכחות מזהמי אוויר • חוק אוויר נקי מטיל על רכבת ישראל לדאוג לאיכות אוויר נאותה, העומדת בתקנים, לציבור הנוסעים המשתמש בתחנות, אלא שהפעילות של רכבת ישראל עד כה לא הפחיתה את זיהום האוויר, והתחנות עדיין אינן עומדות בערכי סביבה • המשרד להגנת הסביבה רואה זאת בחומרה רבה וזימן את מנהלי הרכבת לשימוע במסגרת הליך אכיפה. השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה רואה בזיהום האוויר מתחבורה כאחד מהאיומים הסביבתיים הקשים ביותר על חיי ובריאות תושבי ישראל.

(בארץ)
 65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה

65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה - שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות בכבישים, הנהגים לא מפחדים לבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 300 הניידות החסרות לה בכדי למנוע מנהגים להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במקום להתרכז בנהיגה"

(תשתיות)
מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. צילום: יניב וקנין

אוניות ענק של 14,000 TEU יעגנו בנמל אשדוד בקו ישיר מהמזרח בכל מוצ"ש: חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות עם הברית העסקית ALIANCE במטרה להגדיל את נפח הפעילות של חמשת חברות הספנות המובילות בעולם בנמל אשדוד - חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות להגדלת נפח המטענים הפורקים בנמל עם הברית העסקית ALIANCE.

(תשתיות)
ישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון. צילום: מ.מ.מיתר

‏בהמשך לישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון בשבוע שעבר, הורה השר לסגור את מעבר מיתר (כביש 60) למשאיות בבקרים.

(בארץ)

חה"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה למאבק בתאונות הדרכים בכנסת, הגיב להחלטת ביהמ"ש לתעבורה בירושלים להעלות את רף אכיפת השכרות ב 66% , והגדיר אותה כ"במקרה הטוב, מקוממת". "אנחנו הורסים במו ידינו את יכולת ההרתעה, האכיפה והענישה שלנו." אמר עמאר

(דעות)

יגאל אפטר כועס על שר התחבורה ותוהה, בטור דיעה אישי, מדוע משרד התחבורה לא פותר אחת ולתמיד את בעיית נהגי המשאיות שנרדמים על ההגה באמצעות חיוב של התקנת טכוגרפים דיגיטליים בכל משאית. במקום להעסיק יחידת פקחים מיוחדת,  שבשום פנים ואופן איננה מסוגלת לבדוק את כל נהגי המשאיות כל הזמן, חשיבה מתקדמת ושימוש בטכנולוגיה קיימת, יכולה לפתור את הבעיה באופן מוחלט ולהציל חיי אדם.