מערכות CRM הן כבר ממש לא בגדר מותרות. כל עסק או ארגון המכבד את עצמו ורוצה להעניק ללקוחות שלו שירות לקוחות ברמה ראויה, חייב להחזיק במערכת תוכנה המאפשרת לו לנהל את כרטיסי הלקוחות בצורה חכמה, ולתת לכל לקוח את היחס האישי המתאים לפי ההיסטוריה והנתונים הרלוונטיים שלו. מערכת CRM לא באה רק לתת מענה עבור שיפור מערך קשרי הלקוחות בעסק, אלא היא מספקת מעטפת של כלים ואפשרויות לשדרת הניהול של העסק ולכלל העובדים, אשר מאפשרים להם לגרום לעסק או לארגון לעבוד בצורה יעילה וחכמה הרבה יותר.