צדק תנועתי: מי החליט לפקוק את כפר קאסם כדי לזרז את התנועה מפארק אפק?
החלו העבודות לשיקום ושדרוג הכבישים בקרית חרושת בטבעון. החלק הצפוני של רחוב ברק בן אבינועם, המקביל לטיילת מסילת הרכבת, ייסלל ויכלול מדרכה, מסעה תקנית, חניות לאוטובוסים ולמכוניות פרטיות
היום יום שלישי ביקר שר התחבורה מר ישראל כץ בכרמיאל. הסיור החל בתחנת הרכבת הנבנית באחיהוד ומשם התקיימה סקירה במנהרות גילון ולאחר מכן במעבר אל תחנת הרכבת הנבנית בכרמיאל. אל השר התלוו ראש העיר עדי אלדר, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ובכירי משרד התחבורה.
עיריית בני-ברק פועלת, בשיתוף-פעולה עם חב' נת"ע (הרכבת הקלה), כדי שהרכבת הקלה תהיה קלה לציבור לא רק בעת הפעלתה בעוד שנים אחדות, מבת-ים, דרך תל-אביב, רמת-גן, בני-ברק ופתח-תקוה, אלא גם להקל ולשפר, ככל הניתן, את המצב, כיום, של עומסי התנועה בצמתים, בכניסות וביציאות לעיר הנגרמים כתוצאה מעבודות הרכבת
הצעת חוק שמגובשת במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט תחייב להתייחס לתחבורה ציבורית בשלבים מוקדמים של הליכי תכנון: בשנים האחרונות אימץ משרד התחבורה מדיניות מוצהרת של חיזוק התחבורה הציבורית כאחד מיעדיו המרכזים. ברור כי על מנת לממש יעד זה, יש צורך בתכנון תשתיות ייעודיות. אלא שנכון להיום לא קיימת בישראל תכנית אסטרטגית כוללת המגדירה יעדים ביחס השימוש שבין תחבורה ציבורית לתחבורה פרטית
מועצת משגב והעומד בראשה, רון שני, ממשיכה להפעיל לחץ על משרד התחבורה ועל חברת נתיבי ישראל להקמת מעגל תנועה בצומת הר שכניה, זאת בנוסף לשני מעגלי התנועה שכבר אושרו על ידם בצומת כאוכב ובצומת יודפת. הנושא נמצא בסדר עדיפות גבוה. רון שני , קידם פגישה דחופה עם שר התחבורה, בה יציג את מקטע הכביש יודפת המדובר כמוקד סיכון ושאין אפשרות אחרת אלא מתן מענה ראוי ונכון לשלושת הצמתים, כולל צומת הר שכניה.
בשורה לירושלמים ולמבקרים: הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים אישרה את "הקו הכחול" של הרכבת הקלה. עם בניית שלושת הקווים האדום, הירוק והכחול מחצית מתושבי העיר יגורו במרחק של כ-500 מ' מתחנת רכבת קלה. הקו הכחול יעבור משכונת גילה דרך מרכז העיר עד לשכונת רמות. זרוע שניה שלו תנוע בין מלחה, עמק רפאים החאן ועד רמות אורך הקו כ-20 ק"מ וישרת כ- 250 אלף נוסעים מדי יום. הקו הכחול מצטרף לרשת קווי הרכבת הקלה: הקו האדום שכבר פועל ולקו הירוק המצוי כבר בשלבי אישור מתקדמים בוועדה המחוזית
ראש מועצת מיתר פנה לשר התחבורה בשם הישובים בסביבה במטרה למנוע פקקים עתידיים. במכתב פנייה ששלח השבוע ראש המועצה המקומית מיתר, אבנר בן גרא, לשר התחבורה ישראל כץ, כתב כי -"אנו מבקשים להיפגש ולהציע פתרון שיאפשר ביטול הרמזורים בצומת עומר". בן גרא פנה לשר בשמו ובשם עמיתיו פיני בדש, ראש מועצת עומר, ויוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון במטרה למנוע פקקים עתידיים על כביש 60
חברת נתיבי ישראל: נפתח לתנועה שלב א' בפרויקט חיבור כביש 9 החדש לכביש 6 במחלף באקה. הגשר הצפוני שנפתח לתנועה מאפשר חיבור ישיר ונוח בין חדרה ויישובי עמק חפר לכביש 6. הפרויקט בהשקעה כוללת של כ- 135 מיליון שקל
*ח"כ חנין: "על המדינה להתגייס להוזלה משמעותית של מחירי הנסיעות כדי להעביר אנשים לתחבורה ציבורית ולהפוך אותה לאופציה שהיא משמעותית יותר זולה ומשתלמת".