בואו של החורף מביא עימו עלייה משמעותית בצריכת החשמל - הדלקה של דוד המים החמים במשך זמן ממושך, הפעלת מוצרי חימום ביתיים, שימוש תכוף בקומקום החשמלי ועוד. כל אלה מעלים משמעותית את השימוש בחשמל, כשרק לפני חודש קבע מבקר המדינה כי דווקא ייצור החשמל בישראל (לא התעשייה ולא כלי הרכב) הוא הגורם המשמעותי ביותר לזיהום האוויר ופליטת גזי החממה בישראל, שכידוע גורם לנזקים כלכליים ובריאותיים משמעותיים תחלואה, ימי אשפוז, אבדן ימי עבודה ומוות מוקדם. באמצעות מספר פעולות פשוטות נוכל כל אחד מאתנו לצמצמם משמעותית את צריכה החשמל הביתית שלנו, לחסוך בהוצאת החשמל החודשית ולתרום לאוויר נקי יותר עבור כולנו. אז  כיצד נוכל להפוך את הבית שלנו לחסכוני וידידותי יותר לסביבה? הנה מספר דרכים שימושיות:

קרא עוד...

יער אודם דרומית למסעדה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מסיג גבול שהשתלט על קרקע המיועדת לרווחת הציבור ושמורת טבע כחלק מיער אודם ממערב לישוב מסעדה, נאלץ לפנות את האדמות הציבוריות עליהן השתלט שלא כדין, לאחר שאותר במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

קרא עוד...

חורשת עמל(צילום: עמית גירון)

עיריית רמת השרון אינה יכולה להגיש בקשה להיתר לתכניתה השנויה במחלוקת לכרות את חורשת העמל בלא אישור מועצת העיר. כך קובע עורך הדין תום סטרוגו, נציג ארגון "משמר החורשה" הנאבק נגד כריתת החורשה, במכתב ששלח אתמול (יום ב'( לראש עיריית רמת השרון אבי גרובר. סטרוגו אף מזהיר במכתב את גרובר מפני ההשלכות של החלטה ללא אישור מועצת העיר.

קרא עוד...

מנכלית התנועה לחופש המידע עו"ד נירית בלייר (צילום: סיגל בלייר-גת)

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, אינו מקיים את חוק חופש המידע, ומתחמק מבקשת התושבים שיציג לפניהם את הפרוגרמה העירונית לשטחי ציבור, ומבקשתם לנמק מדוע החליטה העירייה לכרות את חורשת העמל ולהקים על שטחה בית ספר למרות שוועדה עירונית הציעה מקומות חלופיים להקמת בית ספר, שלא כרוכים בעקירת החורשה ובבזבוז מיותר של כספי ציבור.

קרא עוד...

חורשת עמל (צילום: עמית גירון)

מאבקם של תושבי רמת השרון להצלת חורשת העמל ברובע הדר עולה מדרגה: התושבים זועמים על כך שראש העירייה אבי גרובר מסרב להציג מידע שביקשו התושבים, באמצעות חוק חופש המידע, באשר לסקר תנועה שהתקיים ברובע הדר ואשר ראש העירייה מונע מהתושבים לתושבים גישה לתוצאותיו. בארגון "משמר החורשה" אומרים: "גרובר פועל בניגוד לחוק ולדמוקרטיה, יש תחושה של איבוד עשתונות בעיר"

קרא עוד...

אילוסטרציה - פלישה בחוף דור נחשולים  (צילום:רשות מקרקעי ישראל)

רשות מקרקעי ישראל מעלה הילוך ומגבירה את האכיפה בחופי הים הציבוריים כנגד תופעות הגוזלות מהציבור את חופי הים בעונת הרחצה, כגון, תופעת האירועים הפרטיים ומאהלי הקבע. מפקחי רשות מקרקעי ישראל המסיירים באופן תדיר בחופי הים מאתרים גורמים מסחריים המקימים על חופי הים הציבוריים מאהלי קבע המוקמים על חופי הים על ידי חברות מסחריות בהם נערכים אירועים פרטיים סגורים בתשלום, ופועלים לפינויים לטובת הציבור. במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות לפרק אירועים בזמן הקמתם או לעצור אירועים פרטיים בחופי הים אפילו במהלך האירוע  החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל קוראת לציבור שלא לערוך אירועים בעסקים בלתי חוקיים על אדמות המדינה כדי להימנע מעצירת האירוע.

קרא עוד...

צוללן במהלך ניקיון שמורות אכזיב וראש הנקרה בגליל המערבי. צילום אורן קליין

במסגרת 'שבוע האוקיינוסים הבינלאומי', התנדבו כשישים צוללנים מקצועיים וחובבים, ליום ניקיון הים, בסמוך לחופי הגליל המערבי, בשמורות אכזיב וראש הנקרה.

קרא עוד...