רשות מקרקעי ישראל מעלה הילוך ומגבירה את האכיפה בחופי הים הציבוריים כנגד תופעות הגוזלות מהציבור את חופי הים בעונת הרחצה, כגון, תופעת האירועים הפרטיים ומאהלי הקבע. מפקחי רשות מקרקעי ישראל המסיירים באופן תדיר בחופי הים מאתרים גורמים מסחריים המקימים על חופי הים הציבוריים מאהלי קבע המוקמים על חופי הים על ידי חברות מסחריות בהם נערכים אירועים פרטיים סגורים בתשלום, ופועלים לפינויים לטובת הציבור. במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות לפרק אירועים בזמן הקמתם או לעצור אירועים פרטיים בחופי הים אפילו במהלך האירוע  החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל קוראת לציבור שלא לערוך אירועים בעסקים בלתי חוקיים על אדמות המדינה כדי להימנע מעצירת האירוע.

כלים
אילוסטרציה - פלישה בחוף דור נחשולים  (צילום:רשות מקרקעי ישראל)
אילוסטרציה - פלישה בחוף דור נחשולים (צילום:רשות מקרקעי ישראל)

החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל מקיימת פעילות אכיפה מרוכזת, שנועדה להחזיר את שטחי חוף הים לציבור כשהיא מתמקדת בארבעה עשר מתחמים לעניינם הועבר אליה מידע כי מתבצעים בהם אירועים בניגוד לחוק ,חופי הים הציבוריים הם החופים בננה ביץ' אכזיב, חוף קיסריה, בית ינאי, חבצלת השרון, נעורים, חוף התכלת נתניה, חוף פולג, מכמורת, חוף אשדוד, חוף הרצליה, חוף פלמחים, חוף ניצנים, חוף ראשל"צ וחוף דור נחשולים.

על פי החשד מדובר בחופים בהם חברות ומפעילים  מקיימים, מזה תקופה, אירועים באופן בלתי חוקי בחופי הים הציבוריים תוך שהם מקימים מאהלי ענק, בהיקף של מאות  מ"ר כל אחד, מתחמי בילוי, רחבות ריקודים, פינות ישיבה, ערסלים, חופות לחתונות, ארועים לחברות ועוד, וכל זאת בחופי ים ציבוריים בהם אסורה הקמת אוהלים, קיום ארועים או בניה.. במסגרת פעולות האכיפה מוסרים מפקחי רשות מקרקעי ישראל למפעילי הארועים, התראות המבהירות להם כי הם עוברים על החוק, ועליהם לפנות את הקרקע.

מדובר במתחמים מסחריים שנתפסו ונתחמו לצורך הקמת האירוע, כולם הוקמו ללא היתר ובניגוד לחוק. בעלי העסקים שמפעילים את המקומות הללו, משכירים לחברות, למשפחות ולפרטיים שירותי לינה ושהייה במקום, ארועים עסקיים או פרטיים תמורת תשלום וזאת למרות שמדובר בשטח חוף ציבורי שאסור בהקמת אוהלים, מתחמים, שהייה ארוכת טווח ובניה, ותוך שאותם מתחמים תופסים שטחים ניכרים שמצטברים לדונמים רבים משטחי החוף הציבורי שמיועד לשימוש חופשי של הציבור. בנוסף לכל אלה ישנם מקרים בהם מצטברת או מושארת בשטח פסולת רבה בחוף אשר פוגעת  בציבור ובטבע  ומהווה מטרד סביבתי למתרחצים המגיעים לרחוץ ולבלות בחוף. יצויין כי , האירועים והמאהלים בחופי הים מהווים מטרד רעש לנופשים, הפרה של הטבע ופוגעים בזכות הציבור ליהנות מחוף ים פנוי ממטרדים וממחזיקים.

המפקחים, מסיירים באופן שוטף  ושיטתי בחופים, מוסרים  התראות לעוברים על החוק ומפנים במקרי הצורך את מסיגי הגבול, בכל המקרים המפקחים מנקים את השטח, מפנים את הפסולת לאתרי הטמנה מורשים, ומשיבים את הקרקע לקדמותה ולידי הציבור. כעת פועלים ברשות כנגד הארועים הבלתי חוקיים ומזהירים את הציבור כי במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות למנוע או לעצור אירועים פרטיים בחופים הללו אפילו במהלך האירוע וקוראים לציבור שלא לקבוע אירועים בעסקים בלתי חוקיים הפועלים ללא רישיונות מתאימים.

כך פעלה הרשות בחוף הים בדור- נחשולים  שבחוף הכרמל , שם החלה רשות מקרקעי ישראל בסיוע פרקליטות (אזרחי) חיפה בפעולה כנגד המפירים  וככל  ולא תבוצע דרישת רמ"י להפסקת השימושים וההפרות  הרי שצפויות פעולות אכיפה נוספות

ישראל סקופ מנהל חטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "לכל אורך עונת הרחצה אנו מתמודדים עם פולשים שמקימים מתחמי עסקים ומאהלי ענק, אשר תופסים שטחי חוף ציבורי ניכרים, ופוגעים בזכות הציבור ליהנות באופן חופשי מהחוף. מדובר בגורמים מסחריים שמפעילים ארועים פרטיים ועסקיים בחופים כאשר הם גורפים ממון לכיסם על חשבון הקרקע הציבורית. לכך נוספים מטרדי פסולת, פגיעה בנוף ורעש. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לבצע בנחישות את עבודתם בשמירה על קרקעות המדינה מפני עברייני קרקע ופולשים שמנסים להשתלט על חופי הים, על מנת לוודא שחופי הים ימשיכו להיות זמינים ופתוחים להנאת ולשימוש הציבור כולו."