כל מי שמגיע לתל אביב ולא משנה אם זה באמצע השבוע בימים בהם מרבית האנשים נמצאים בעבודה או בסופי שבוע כאשר מרבית האנשים נמצאים עם המשפחה שלהם, הרי שהוא מגלה בתי קפה הומי אדם אשר יושבים עם תפריטים מלאים באופציות לארוחות בוקר, הארוחה שנחשבת לחשובה ביותר במהלך היום.

כלים

אין זה מקרי שארוחות בוקר מושכות אליהן לקוחות רבים לבתי קפה. לא רק בגלל שמדובר בארוחה החשובה של היום אלא כי אם מסתכלים על זה בצורה כלכלית, הגיונית, הרי שהרבה מאוד אנשים מתחילים לעבוד בשעות שמאפשרות להם לאכול ארוחת בוקר בבית קפה, אחרים יוצאים לטיול רגלי או שחייה בים לפני העבודה וכך הם מספיקים גם ליהנות מארוחה טובה בבוקר. בצהריים לעומת זאת מרבית האנשים נמצאים בעבודה או מחזירים את הילדים מבית הספר ועסוקים בדברים אחרים. בערב, בתי הקפה מלאים גם כן, אך יש לא מעט אנשים שלא יכולים לפנות לעצמם ערב שלם, ולכן אידיאלי מבחינתם ללכת לבית קפה דווקא בבוקר.

אך יש סיבה נוספת והיא, ארוחות בוקר הפכו זה מכבר לארוחות שיכולות להספיק לנו לכל היום. בתי קפה ומסעדות מכירים בכך שעבור אנשים רבים ארוחות בוקר הן ארוחות שמחזיקות אותם עד הצהריים ולעיתים מעבר לכך, וכך בשנים האחרונות אנחנו רואים תפריטים מיוחדים של ארוחות בוקר. על כך נסביר מיד.

תפריטים של ארוחות בוקר – כיצד הם בנויים

אפשר לחלק את הרעיון של תפריט ארוחת בוקר לכמה חלקים. ישנם מקומות שמגישים ארוחות בוקר עד שעות מסוימות, לעיתים עד הצהריים ולעיתים עד לפנות ערב. לעומת זאת לא מעט מקומות החלו להגיש ארוחות בוקר בכל שעות היממה, כפי שנהוג בחו"ל.

במקומות רבים ארוחות בוקר מתחלקות על פי נושאים ואפילו על פי מדינות. כך למשל אפשר למצוא ארוחות בוקר איטלקיות שמבוססות על ביצים, גבינות, וממרחים מהמטבח האיטלקי. לצד ארוחת בוקר איטלקית, אפשר למצוא כמובן ארוחת בוקר ישראלית עם ביצים, גבינות, סלט קצוץ, מטבלים ולחם, ארוחת בוקר ספרדית, סקנדינבית ואסור לשכוח ארוחת בוקר אנגלית עם נקניקיות ושעועית. בשנים האחרונות החלו בתי קפה רבים גם למכור ארוחות בוקר טבעוניות ובריאותיות.

בדרך כלל התפריטים של ארוחות בוקר מציעות ארוחות אישיות אך גם ארוחות זוגיות, שהכוונה היא שבני זוג יכולים לקחת ארוחה, הכוללת ביצים לכל אחד (מאיזה סוג שהם בוחרים), מגוון סלטים ומטבלים, לחמים, שתייה קרה וחמה. מבחינת המחיר זה משתלם שכן זה עולה פחות מארוחת בוקר אישית לכל אחד.

העיר תל אביב, כמצופה מעיר ללא הפסקה מציעה מגוון בתי קפה עם ארוחות בוקר שונות ורק צריך לבחור היכן רוצים לשבת לאכול וליהנות מארוחה טובה ומפנקת שתשביע אותנו לפחות עד הצהריים אם לא מעבר לכך.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים