בית משפט השלום בתל אביב – יפו גזר שלשום עונש של 2.5 שנות מאסר בפועל וקנס של 75,000 ₪ על עמוס אברהם, שהורשע בעבירות של מכירת מאות חשבוניות פיקטיביות לעסקים במשך חמש שנים

כלים

יתרה מכך, העבירות אלו בוצעו על ידו בזמן שנוהל נגדו משפט על עבירות זהות שבוצעו שנתיים לפני כן ואם לא די בכך, הם בוצעו גם לאחר גזר הדין, שכלל מאסר בפועל ועל תנאי. עו"ד ורדה שפין גרוס ממשרד מע"מ תל אביב 3 ייצגה את רשות המסים בתיק.

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2005, הוציא אברהם 305 חשבוניות פיקטיביות מזויפות של 7 עסקים אמיתיים בהיקף כולל של כ– 1,800,000 ₪, ללא ידיעת בעליהם ומכר אותן לשני עסקים 'סופר שירות' ('סופר ספרינקלרים') ו'חי אפנס' – חברה העוסקת בשיווק משטחי עץ, שקיזזו אותן בספרי העסק, תמורת עמלה ששולמה לאברהם בסך של אלפי שקלים בחודש מ'סופר שירות' ומחצית מתשלום המע"מ או כולו מ'אפנס'.

כב' השופטת לימור מרגולין-יחידי ציינה בגזר הדין "מדובר במי שאינו עוסק מורשה ואינו רשאי להוציא חשבוניות, אשר בעת שמתנהל בעניינו הליך פלילי על אותן עבירות ממש, הוא מתכנן ומבצע בקור רוח את המעשים בהם הורשע בהליך שלפניי...חמור במיוחד ייצור ושימוש בחשבוניות ששייכות כביכול לעסק אמיתי רשום ופעיל, שאין לו קשר לעבריין... ללא ידיעת העסק האמיתי והחוקי. התנהלות כזאת.. מסיבה מעבר לנזקים שצוינו לעיל, גם פגיעה בשמם של בעלי העסקים הלגיטימיים, מובילה אותם להליכי בירור וחקירה, מסיבה נזק לאינטרסים של אותם עסקים על לא עוול בכפם".