לרגל ט"ו בשבט משרד החקלאות משיק: אתר "עצי מורשת" הכולל את סיפורם של כ-1,500 עצים עם סיפורים היסטוריים: יש לכם עץ שיקר לליבכם?! עכשיו גם אתם יכולים להיכנס לאתר ולעדכן מידע חדש אודותיו

כלים
לרגל טו בשבט משרד החקלאות משיק:  אתר "עצי מורשת" הכולל את סיפורם של כ-1,500 עצים עם סיפורים היסטוריים
לרגל טו בשבט משרד החקלאות משיק: אתר "עצי מורשת" הכולל את סיפורם של כ-1,500 עצים עם סיפורים היסטוריים

לרגל ט"ו בשבט משרד החקלאות ופיתוח הכפר משיק "אתר עצי מורשת". האתר האינטרקטיבי כולל את סיפורם של כ- 1,500 עצים המספרים את סיפורה של מדינת ישראל ובעלי משמעות מבחינה תרבותית, יהודית והיסטורית. העצים באתר מופיעים על גבי מפת מדינת ישראל וממוינים על פי ערים וקטגוריות נוספות אשר יסייעו למשתמש במציאת העץ כגון, תעודת הזהות של העץ הכוללת את: שם העץ, שם המשפחה אליה הוא משתייך, מקום הנטיעה, גילו, ממדיו, דרך ההגעה אליו ועוד. בנוסף, משרד החקלאות קורא לציבור הרחב לשתף סיפורים של עצים מיוחדים שאינם מוזנים באתר באמצעות המחשב הביתי, טאבלט והטלפון החכם, כרגע באמצעות סיסמא בלבד.

שר החקלאות ח״כ אורי אריאל: ״פרויקט עצי מורשת הוא הזדמנות מצוינת להתחבר לטבע ולמורשת שלנו.במדינה שלנו יש מאות עצים שמספרים את הסיפור שמחבר אותנו. כעת, באמצעות האתר שהקמנו במשרד החקלאות, הציבור יכול לדעת מהם, לטייל אליהם וגם לעדכן על עצים נוספים. אני מזמין את אוהבי הטבע להתחבר אלינו, ללמוד על עצים מיוחדים, לספר על העצים שלכם וליהנות מחוויה אינטראקטיבית שכולה אהבת הטבע, הסביבה והמדינה״.

באמצעות האתר, שהוקם על ידי פקיד היערות בשיתוף שירות ההדרכה והמקצוע של משרד החקלאות, ניתן ללמוד על עצים מיוחדים וותיקים שהיו כאן עוד לפני הקמת המדינה ומסמלים את הקשר לתרבות הישראלית ויהודית לאורך מאות שנים. המידע באתר נאסף במשך למעלה מ- 20 שנה על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר וכן על ידי מדריכים ומתנדבים.

האתר מתעדכן באופן שוטף על ידי קבוצות מתנדבים, ובשלב זה הכנסת משתמשים חדשים תיעשה באמצעות שם משתמש וסיסמה שיינתנו לקבוצות "נאמני אילנות" או התארגנויות חינוכיות/סביבתיות מקומיות ובהמשך האתר יפתח לכלל הציבור. כל המעוניין, מוזמן להזין את פרטיו של העץ באמצעות טופס המצורף לאפליקציה ויצרף את מיקומו של העץ ע"י תוכנת הניווט GPS.

יש לכם עץ שיקר לליבכם?! עכשיו גם אתם יכולים לעדכן מידע חדש אודות עצים היסטוריים מהמחשב הביתי או באמצעות, טאבלט והטלפון החכם. מוסדות חינוך, קהילות, בתי ספר וגנים יכולים ומוזמנים "לאמץ עץ". לקבלת שם משתמש וסיסמה לקבוצות ולקבלת טופס מקוון,ניתן לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: tamara@moag.gov.il