ביום ראשון (31.1) בשעה 12:00 תשוב הסרבנית תאיר קמינר אל הבקו''ם ותצהיר בשנית על סירובה לשרת בצה''ל, זאת לאחר שרצתה עונש מאסר של 20 יום בכלא הצבאי.

הפעם תגיע תאיר כאשר היא מלווה בטניה גולן, בת 19 מבית שאן, שבעקבות הקמפיין של תאיר החליטה גם היא להפוך את סירובה להתגייס לפומבי. השתיים צפויות להישפט ולהיכלא. עשרות מפגינים ילוו אותן בדרכן ויקראו לשחרורן ולסיום הכיבוש.

לפני כשלושה שבועות נכנסה תאיר קמינר, בוגרת הצופים בת 19 מתל אביב, לכלא הצבאי בעקבות סירובה לשרת בצבא הכיבוש. סירובה היכה גלים ברשתות החברתיות וגרר פוסטים אשר הגיעו למאות אלפי גולשים בארץ ובחו"ל. כליאתה סוקרה בתקשורת הבינלאומית והנושא אף נידון בשבוע שעבר בפרלמנט הבריטי, כאשר חברת הפלרמנט קרולין לוקאס קראה לשחרורה.

תאיר: "משכנעים אותנו שאין ברירה אחרת חוץ מהדרך הצבאית והאלימה, אך אני חושבת שזוהי הדרך ההרסנית ביותר, ויש דרכים אחרות. אני מבקשת להזכיר לכולנו שיש ברירה: משא ומתן, שלום, אופטימיות, רצון אמיתי לחיות בשוויון, בביטחון ובחופשיות."

טניה: "יש מי שמרוויחים מהסכסוך הישראלי-פלסטיני ולעולם לא יוותרו מרצונם על השליטה הכלכלית בשטחים. אני מסרבת לקחת חלק בגוף שמוציא לפועל מדיניות גזענית ופאשיסטית, מפלה ודכאנית."

ההפגנה מאורגנת על ידי "מסרבות" - רשת סרבנות פוליטית חדשה המחברת את כל מכתבי, יוזמות וקבוצות הסירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. בהפגנה ישתתפו גם קבוצות נוספות, כמו מכתב הסרבניות של 2014 וארגון "אחדות".