ארגון השמאל גוש שלום קורא לאזרחי ישראל לכתוב אל ועדת האתיקה של הכנסת: "אל תתנו יד למסע הסתה דמגוגי נגד חברי הכנסת הערבים"

אורי אבנרי, ממייסדי גוש שלום
אורי אבנרי, ממייסדי גוש שלום

גוש שלום קורא לאזרחי ישראל לכתוב אל ועדת האתיקה של הכנסת ולבקש מחבריה שלא לתת יד למסע הסתה דמגוגי נגד חברי הכנסת הערבים, למרות שהמסע הזה מתנהל בניצוחו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מזה כמה חודשים מנהלים ממשלת ישראל והארגונים הנספחים לה בימין הקיצוני מסע צייד בלתי פוסק אחרי כל מי שמעזים להרים קול נגד הכיבוש ולמען זכויות האדם הבסיסות" אומר גוש שלום. "בשבוע שעבר הם נכוו קשות עם סרטון 'השתולים' של 'אם תרצו', שעורר תגובות חריפות בציבור והפך לשער עצמי גדול שהבקיע הימין לרשת של עצמו. ראש הממשלה וחבריו נקלעו למצוקה וכדי להחלץ הם כיוונו את מלוא האש אל השעיר לעזאזל הקל והנוח ביותר – חברי הכנסת הערבים. למרבה הצער, במהלך הזה זכה נתניהו לסיוע של מרבית כלי התקשורת ושל רוב חלקי המערכת הפוליטית, לא רק מן הממשלה אלא גם מן 'האופוזיציה'.

"ראש הממשלה גם פנה אל הציבור לשפוך שמן על המדורה, לכתוב אל ועדת האתיקה של הכנסת קובלנות כנגד חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס, ולדרוש צעדי ענישה חמורים כנגדם. אנו בגוש שלום פונים אל הציבור לשלוח אל ועדת האתיקה פניות מסוג שונה לגמרי, ולקרוא לחברי הועדה לנהוג באחריות ושיקול דעת.

"אנו מבקשים להזכיר לועדת האתיקה כי חברי הכנסת של בל"ד יצאו להיפגש עם המשפחות הפלסטיניות במטרה ברורה ומוצהרת לפתור בעיה הומניטרית קשה: הגופות שמוחזקות במשך חודשים בידי ממשלת ישראל ואינן מוחזרות למשפחותיהן לקבורה. מדובר במדיניות שנויה מאד במחלוקת גם במערכת הצבאית והבטחונית, אשר שר הבטחון והרמטכ"ל מתנגדים לה.

"ראוי גם להזכיר כי יש הבדל מהותי בין אזרחי ישראל היהודים והערבים בהתיחסות אל מה שנקרא 'גל הטרור' בחודשים האחרונים. רובו הגדול של הציבור היהודי בישראל משוכנע לחלוטין כי כל הפלסטינים ש'נוטרלו' ונהרגו בידי חיילים ושוטרים היו טרוריסטים מסוכנים ש'הגיע להם למות', וכי לא היו מקרים של שימוש מוגזם בכח.

"בציבור הערבי בישראל הדעה בנושאים אלה שונה לחלוטין. חברי הכנסת הערבים, אשר זכו לאמונם של מאות אלפי אזרחים ישראלים, מחויבים ליצג בכנסת את הבוחרים ששלחו אותם – את בוחרי הרשימה המשותפת ולא את בוחרי הליכוד או 'המחנה הציוני'.

"ולבסוף, ראוי להזכיר כי בשנים האחרונות הולך ומתגבר ברחבי העולם זרם המאשימים את ישראל כ'מדינת אפרטהייד'. כנגד האשמות אלה נוהגים תועמלני 'ההסברה' של ממשלת ישראל להצביע על כך שלערבים אזרחי ישראל יש זכות בחירה והם משתתפים בבחירות לכנסת (ולדלג על העובדה כי לפלסטינים עליהם שולטת מדינת ישראל מזה 48 שנה אין זכות בחירה כזאת). מי שמסתתר מאחורי חברי הכנסת הערבים כעלה תאנה במסעות תעמולה בינלאומיים אינו יכול בו בזמן לתקוף את אותם חברי כנסת על שפעלו על פי המנדט שקיבלו מבוחריהם".