עוברים את החורף בשלום! גליה קדרון, נטורופתית ברשת בתי הטבע "שקדיה" נותנת לנו המלצות לחיזוק הגוף בימי החורף

כלים
צילום – רשת שקדיה
צילום – רשת שקדיה

עונת החורף מביאה עמה גשמים, רוחות וקור ואיתם גם משב של מחלות ותחלואים כמו התקררות, צינון, שפעת, כאבי ראש ועוד. כיצד נתמודד ונחזק את הגוף מפני תחלואי החורף?

לפי הרפואה הטבעית, המתבססת על המודעות לצרכי הגוף ועל סיפוקם "שעה אחת קודם" מדובר במשימה אפשרית בהחלט. אכילת מזונות וצמחים רבים התומכים באופן יעיל במערכת החיסון, יכולים לסייע לנו לשמור על הבריאות ולמנוע מחלות.

להלן נמנה כמה מהדברים שיכולים לסייע לנו לתחזוקה טובה של הגוף והגנה מפני מחלות:

זנגביל (ג'ינג'ר): טרי או מיובש. מומלץ לשלב את הג'ינג'ר במרקים ובתבשילים בחורף. הג'ינג'ר תומך במערכת החיסון, מקל על מפרקים כואבים ועל בחילות וגם משפר את הזיכרון. ה"תרופה היומית" היא כמה פרוסות של ג'ינג'ר טרי בכוס תה עם דבש.שום: יעיל ביותר במצב טרי. מחזק את המערכת החיסונית, ופועל נגד זיהומים חיידקיים ונגד פטריות. כמו כן, יעיל מאוד נגד שפעת. מומלץ לאכול אחרי אכילת השום פטרוזיליה ולימון לנטרול ריחו החזק.

· ויטמין C - מומלץ ליטול כ-1,000 מ"ג ויטמין C ביום כדי לחזק את מערכת החיסון לאורך כל תקופת החורף. מומלץ לצרוך ויטמין C המופק מצמח האסטרולה הנשאר בגוף למשך זמן ארוך יותר, ולא מופרש מיד החוצה.

* אכילת שורשים וירקות כתומים: דוגמת גזר, בטטה, דלורית ודלעת, הנחשבים מחזקים, מחממים ומזינים מאוד ומהווים ארוחה מלאה, משביעה ומחממת לגוף בעונת החורף הקרה.

חשוב לשמור על חום הגוף ובמיוחד על החום באזור הגב התחתון (והכליות) – הגב התחתון שומר את גופנו מוצק.חשוב להקפיד על תזונה עשירה בכל אבות המזון לתחזוקת הגוף וצריכה של מגוון פירות וירקות העשירים ויטמינים ומינרליים. ניתן להיעזר במולטי ויטמין להשלמה תזונתית ובתוספי תזונה לחיזוק הגוף, כמו אכיניציאה, אבץ, ויטמין C, ובכלל להקפיד על אורח חיים בריא ופעילות גופנית כדי לשמור על מערכת חיסון חזקה.

ברשת "שקדיה" ניתן לקבל ייעוץ נטורופתי לאורך כל היום. סניפי הרשת ממוקמים ברמת גן – רח' שדרות ירושלים 48 – טל' 03-6746491, הוד השרון - רח' הבנים 14, טל' 09-7481486, וגבעתיים – רח' כצנלסון 56, טל' – 7319958 -03.