חבר הכנסת משה גפני מ'יהדות התורה' התייחס הערב בראיון למהדורה המרכזית עם משה גלסנר ברדיו 'קול ברמה' לחרם של ועדת הרבנים לענייני חינוך נגד המחוז החרדי. ""ועדת הרבנים לענייני חינוך שהוקדמה על ידי גדולי התורה קבעה שלא לתת בשום מקרה לפיקוח הזה להיכנס לכיתות להתערב בתכנים של מה שקורה במוסדות החינוך העצמאי"

שר החינוך נפתלי בנט. כיצד יגיב?
שר החינוך נפתלי בנט. כיצד יגיב?

גפני הבהיר "אני נגד המחוז החרדי, הייתי מלכתחילה, הייתי לאורך כל התקופה וגם עכשיו, עשה אותו שי פירון כדי להכפיף את החינוך החרדי למשרד החינוך ולהפוך אותו לממלכתי חרדי. וזה לא יהיה, לא יכפיפו את החינוך החרדי לשום מחוז. השאלה היא האם את המאבק הזה אנחנו חברי הכנסת צריכים לנהל, והתשובה היא כן."

ח"כ משה גפני הוסיף: "ועדת הרבנים לענייני חינוך שהוקדמה על ידי גדולי התורה קבעה שלא לתת בשום מקרה לפיקוח הזה להיכנס לכיתות להתערב בתכנים של מה שקורה במוסדות החינוך העצמאי, מעיין החינוך התורני, מוסדות הפטור והמוכר שאינו רישמי, ולא תהיה שום התערבות לאף מנהל או למורה, אין שום זכות ואין שום רשות על פי ההחלטה הזאת לאפשר לקבל את המפקחים האלו אפילו אם חזותם חרדית ואפילו אם הם חרדים באמת. אסור לתת להם להיכנס מה שהיה כל השנים."

גפני הדגיש כי "דעתי הייתה ונשארה וזה מה שאני מתכוון לעשות כל הזמן עד שזה יתממש, לחסל את המבנה הזה. זה צריך לחזור להיות אגף מוכר שאינו רישמי כפי שהיה לפני כל השנים. וזה לא קשור למערכת היחסים התקינה שיש עם השר"

בנוגע לשיחותיו עם שר החינוך נפתלי בנט בנושא, אמר גפני "אני דיברתי איתו כמה פעמים, הוא הקשיב ולא הביע עמדה. אני רואה שהוא ממשיך עם המחוז החרדי. אני מקווה שכולנו נתאחד בדרישה וכל חברי הכנסת החרדים יהיו נגד המחוז החרדי והדרישה הזאת תשמע בקול יותר אחיד ויש לנו את הכח והיכולת לדרוש את זה"