קואליציית האירגונים החברתיים בראשות צדק פיננסי, אנו ואירגונים נוספים קיימו הבוקר הפגנה תחת הכותרת "שטרום אל תיכנע". עילם לשם, מראשי המפגינים: אחרי שכל הרגולטורים לשעבר באו להפחיד, הגענו כדי לתת את הגב הציבורי לפתיחת השוק לתחרות

כלים
קואליציית האירגונים קיימו הפגנה מול ועדת שטרום: אחרי שכל הרגולטורים לשעבר באו להפחיד, הגענו כדי לתת את הגב הציבורי לפתיחת השוק לתחרות
קואליציית האירגונים קיימו הפגנה מול ועדת שטרום: אחרי שכל הרגולטורים לשעבר באו להפחיד, הגענו כדי לתת את הגב הציבורי לפתיחת השוק לתחרות

תחת הסיסמא "שטרום, אל תיכנע לבנקים" הפגינו הבוקר קואליציית האירגונים החברתיים צדק פיננסי, אנו, המשמר החברתי, הציבור החדש, ישראל יקרה לנו ולובי 99 לתמיכה בוועדת שטרום מול קרטל הבנקים. האירגונים דרשו מהועדה שלא לוותר לבנקים הגדולים ולהסיר את החסמים בפני תחרות בשוק הבנקאות בישראל. עוד דורשים האירגונים ליצור ברפורמה תנאים לכניסת כ- 5-7 שחקנים בנקאיים חדשים אל השוק בתוך שלוש שנים על מנת ליצור לראשונה תחרות מלאה בתחום.

ההפגנה המפגינים סחבו על כתפיהם בובות בדמותם של רקפת רוסק- עמינח וציון קינן כדי לדמות את העובדה שהבנקים רוכבים על הגב של אזרחי ישראל. עוד הניפו המפגינים דגלי ישראל ונשאו שלטים עם הכיתוב "שטרום אל תיכנע לבנקים", "כולנו עבדים של הקרטל", "הציבור לא מטומטם הוא לא ישלם", "זו לא תחרות זו חזירות".

עילם לשם: "אנחנו כאן לתמוך בוועדת שטרום אחרי שכל הרגולטורים לשעבר באו להפחיד את הוועדה. אנחנו כאן לתת להם את הגב הציבורי כדי שילכו עד הסוף ויגרמו לכך שיפתחו כאן עוד בנקים ויפתחו את השוק באמת לתחרות. הריכוזיות חונקת אותנו ועולה לנו 8 מיליארד שקל בשנה. אנחנו רוצים להגיע לממוצע של הOECDלפחות, יש לנו פה את ההזדמנות והזמן ואנחנו צריכים ללכת קדימה."

ספיר בלוזר: "אנחנו באנו להפגין כדי להזכיר לוועדת שטרום ולכל אנשי האוצר שהציבור כאן איתם ותומכים בהם במהלך הזה, שהמטרה שלו זה להגביר את התחרותיות ולעשות הפרדה בין חברות כרטיסי האשראי לבין הבנקים שהיום חונקים אותנו. העלויות לציבור הן מטורפות, קשה להבין את זה עד שמסתכלים על המספרים. אנחנו מדברים על 20 אלף שקלים למשפחה בשנה שיכולים להיחסך במידה וועדת שטרום תקבל את ההמלצות."

גיא גלוברמן: "באנו לכאן היום כי נחנקנו. הבנקים לא יורדים לנו מהגב.נמאס לנו שעסקים קטנים לא מקבלים אשראי, שהעמלות והריביות גבוהות, נמאס מהריכזיות ונמאס שמשרתי הציבור עוברים לעבוד אצל בעלי ההון. חוסר יעילות, כוח אדם מיותר, משכורות בכירים מנופחות, והכול מהכיס שלנו. מה כבר ביקשנו- שוק תחרותי? לשבור את הקרטל? אין לנו משאבים כמו לבנקים אבל יש לנו אמונה- אמונה בועדת שטרום שתפעל בכל הכוח לשבירת הריכוזיות".