בית אבות "נוה הורים" בירושלים ערך שיפוץ מקיף שארך מספר שנים, כולל בניית אגף חדש הכולל 34 יחידות דיור לעצמאים בעלות כוללת של למעלה מ- 16 מיליון ש"ח. בימים אלה החל גם שיפוץ יסודי לשתי מחלקות סיעודיות בקונספט חדשני ואיכותי ובסטנדרטים גבוהים במיוחד.

כלים
בית אבות "נוה הורים" סיים שיפוץ בעלות של 16 מיליון ש''ח
בית אבות "נוה הורים" סיים שיפוץ בעלות של 16 מיליון ש''ח

מהנהלת נווה הורים נמסר כי באגף החדש המיועד לעצמאים משווקות בימים אלה 5 יחידות דיור עצמאיות של חדר עד שני חדרים בגדלים של 19 מ"ר עד 38 מ"ר בקונספט חדשני. הדירות משווקות במחירי מבצע הנעים בין 150,000 ש"ח לבין 180,000 ש"ח ליחידת דיור – מחירים שטרם נראו עד היום בשוק ליחידות דיור בסטנדרט גבוה. כל יחידות הדיור מעוצבות, מרווחות ומוארות במיוחד, הן מרוהטות קומפלט, מצוידות במיזוג אויר מלא ובלחצני מצוקה. יחידות הדיור כוללות מטבחון צמוד, מקלחת ושירותים.

יש לציין כי דיירי נוה הורים נדרשים לתשלום דמי אחזקה חודשיים עבור חבילת שירותים כוללת ופנסיון מלא שמשולמים בנפרד. יחידות הדיור מיועדות לאוכלוסיית גמלאים עצמאית או גמלאים הזקוקים לסיוע קל, הרוצים ליהנות מרמת חיים גבוהה ומסביבה עירונית, ירוקה ומפנקת המאפשרת איכות חיים וקרבה למרכז העיר. "נוה הורים" הוא בית אבות הממוקם בלב אזור ירוק, צמוד לפארק סן סימון על שטח של 10 דונם ובמרכזו מבנה של 8000 מ"ר. "נוה הורים" הוא בית האבות הראשון שהוקם בארץ במשכנו הישן בעיר העתיקה, בשנת 1878. בשנת 1966 עבר הבית למשכנו הנוכחי ברח' מעלה זאב 3, פינת ש"י עגנון. המוסד מתנהל כארגון ציבורי ללא כוונת רווח וכולל שלוש מחלקות סיעודיות, מחלקת תשושי נפש ואגף חדש לעצמאים או לזקוקים לסיוע קל ובו נותרו לאכלוס 5 יחידות דיור במחיר מבצע .

מנהל בית האבות נוה הורים, אביטוב זלקין מדגיש כי "הייחודיות של המקום היא ביחס המשפחתי החם והמסור, ברצף הטיפולי ובשירות האיכותי הניתן לכ-200 דיירי הבית, שירות שעליו קיבל הבית את פרס גליקמן למצוינות ולאיכות השירות. בבית האבות צוות מקצועי גדול ומסור המונה 150 עובדים, צוות רפואי, שירותי סיעוד, צוות סוציאלי, אחים ואחיות, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, תזונאים ועוד."

ב"נוה הורים" מקפידים על פעילות חברתית ותרבותית ענפה שהגיעה לשיאה בהפקת 10 סרטים עם ועל דיירי הבית ועובדיו ששותפו גם בתהליך יצירת הסרט, כתיבת התסריט ומשחק. במקביל מתקיימים בנוה הורים הרצאות, סרטים, מוזיקה, חוגים, סרטי קולנוע, מפגשי יצירה, טיפול באמצעות גינון ועוד. ב"נוה הורים" שטחי ציבור נרחבים לשימוש הדיירים ובהם לובי וחדר אוכל מרווחים, חדרי חוגים, חדר מחשבים עם הדרכה לדיירים, חדרי טיפול ובהם גם סנוזלן, אולם תרבות, מרפאה, פארק צמוד ובית כנסת פעיל. דיירי "נווה הורים" נהנים משמירה ואבטחה קפדניים והשגחה ופיקוח רפואי 24 שעות ביממה.