סדרת האירועים האלטרנטיבית 'שאון חורף' שננעלה אמש (שני 29.2) בירושלים משכה למעלה מ-30 אלף איש שהגיעו מכל רחבי הארץ, מדי יום שני במהלך חודש פברואר. המבלים נהנו ממופעי מוסיקה, מיצגי אמנות, תערוכות, כיתות אמן, סדנאות אוכל ואלכוהול, מסיבות ועוד.

כלים
ירושלים:  פסטיבל שאון חורף חגג את סצינת חיי הלילה המתחדשת. צלם: זווית אחרת
ירושלים: פסטיבל שאון חורף חגג את סצינת חיי הלילה המתחדשת. צלם: זווית אחרת

פסטיבל שאון חורף, ביוזמת והפקת רשות הצעירים בעיריית ירושלים, קיבצה יחד למעלה מ-500 אמנים, מוסיקאים ויוצרים שהשתלטו על מוקדים שונים ברחבי העיר והפכו את הרחובות, בתי העסק, קירות הבניינים וחלונות הראווה לחללי תצוגה אלטרנטיבים גדושי פעילות. בכל יום שני התרכזו האירועים במתחם רחובות אחר: ינאי, הלל, נחלת שבעה ועזה. הפסטיבל השנה היה הגדול, המקיף והמורכב ביותר שהיה אי פעם.

'שאון חורף' פועל מדי שנה לפי מודל ייחודי בו שותפים אמנים, סוחרים ובעלי עסקים בעיר שיוצרים יחד עם רשות הצעירים בעיריית ירושלים צוות קריאייטיב חדשני הקובע את תכני הפסטיבל.

במהלך 'שאון חורף' דיווחו העסקים במרכז ירושלים על עלייה משמעותית בפדיונות ורבים מבעלי העסקים בעיר ברכו על יוזמה זו ושכמותה, אשר מביאות את ההמונים אל הרחוב ואל תוך העסקים, תוך כדי התחשבות בבעלי העסקים ושיתוף פעולה מלא עמם.

אמיר גולדשמיט, שותף במועדון התרבות האבן/ג׳וק: " שאון חורף חשף את הקהל הירושלמי, לאביב התרבותי המרכז העיר. רשות הצעירים יצרה השנה פרויקט ייחודי, שונה מהרגיל, ומאתגר שהכיר לקהל הרחב מקומות בילוי שלא יצא להם לבלות בהם בשגרה. חשוב להמשיך ולהטמיע את קו התרבות הזה לאורך כל השנה ולהשתמש בפסטיבל זה ובעוד אירועים, כדרך לתהליך שינוי תדמית העיר ירושלים כעיר תרבות לכל דבר."

יורם ברוורמן, מנהל אגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים: "שאון חורף הראה פעם נוספת שזהו פסטיבל החורף הגדול בארץ והאירועים הביאו עשרות אלפי אנשים לרחובות ולעסקים בימי שני החודש. השנה האירועים היו הגדולים והמגוונים ביותר מאז שהתחלנו עם הסדרה, שיתוף הפעולה בין בעלי העסקים לעירייה והשנה עם חיזוק המשרד לענייני ירושלים הוכיח את עצמו ואני קורא לאנשים להמשיך לצאת לבלות בירושלים וליהנות מהשפע התרבותי שיש לעיר הבירה שלנו להציע."

בין האירועים הבולטים שהתקיימו השנה ב'שאון חורף':

טורניר טטריס ענק, שהוקרן על גבי בניין בן חמש קומות, אשר משך רבים לעצור ולשחק במשחק הפופולרי משנות ה-80, קהל רב השתתף בכיתות אמן של המוסיקאים והיוצרים: יוסי פיין, מאור כהן ומוריס אל מדיוני ורוני סומק שביקרו במהלך הפסטיבל.

אלפים שוטטו ברחובות העיר ונהנו ממוסיקה חיה, ווידאו ארט שהוקרנו על גבי קירות הבניינים, מיצגים שהתרחשו בחנויות, מסיבות רחוב עם מארש דונדורמה ונוספים, ערוץ הכיבוד באו לספר על סאטירה פוליטית נושכת, ניר וגלי, נתנו הצצה אל מאחורי הקלעים של סדרת האנימציה המצליחה ברשת, מאיה זיו סילבר, מפעילת עמוד הפייסבוק של החינוכית לימדה על הומור ויראלי, חבורת 'כל מה שמצחיק בעולם', קרעו מצחוק עם סטנד-אפ בועט וקטעים שעוד לא פרסמו בYOUTUBE, אניה בוקשטיין אלקס ריף וחברים עלו לירושלים לדבר על שירה רוסית בעברית, להאזין למוסיקה שהופקה ממכשיר גיימבוי, לשיר בתימנית עם ציון גולן עדי קיסר ונוספים בערב הג'עלה העשירי ברחביה, ללמוד על טבעונות מפיה של הכוהנת אורי שביט, איך להכין בירה בבית, כיצד לשקשק קוקטיילים ומהו בעצם יין איכותי עם סיומת נעימה...ועוד ועוד.