בטקס חגיגי שנערך אתמול, חתמו 4 ראשי רשויות ממועצה אזורית משגב, עירית סח'נין, עירית עראבה ומ.מ דיר חנא, על אמנה אחת. בתום שנתיים של תהליך ארוך ומעניין, בהובלת "מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אגן בית נטופה, דר' חוסיין טרבייה וצוותו" ועמותת "שכנים", הוקם פורום לתכנון משותף לארבע רשויות בלב הגליל ובמימון נכבד של האיחוד האירופי.

כלים
 ראשי הרשויות ממועצה אזורית משגב, עירית סח'נין, עירית עראבה ומ.מ דיר חנא
ראשי הרשויות ממועצה אזורית משגב, עירית סח'נין, עירית עראבה ומ.מ דיר חנא

תהליך הקמת הפורום כלל מפגשים של ראשי הרשויות ובכירים שאפשרו הדברות וזיהוי הצרכים המשותפים לשיתופי פעולה בתחומי התיירות, החינוך והתרבות, סביבה וכלכלה. הצוותים פיתחו מתווה פעולה ליוזמות משותפות ויעדים לטווח הקצר, הבינוני והארוך, כשאחד הנושאים לטווח המיידי הוא תכנון וסלילת שבילי הליכה ואופניים המחברים בין הרשויות בבקעת סח'נין.

ראש מועצת משגב, רון שני, דיבר על החיים בגליל כפסיפס אנושי ייחודי ואחר, על חשיבות שיתוף הפעולה בין הרשויות הערביות והיהודיות במטרה להעלאת רמת איכות החיים של תושבי האזור, למען ילדינו וכדור הארץ כולו. רק אם נביט בכל אדם באשר הוא אדם כישות שוות זכויות, נוכל לחיות בעולם טוב יותר ובגליל חזק ומגובש.

ראש עירית סח'נין, מאזן גנאים, ברך ואמר כי האדם יקר יותר מהאדמה ועל כן ידם מושטת למעשים חיוביים.

ראש עירית עראבה, עלי עסאלה, הדגיש את כבוד האדם וחשיבות השיח וההדברות, עבורו חיוכם של תושבי האזור חשוב מכל דבר אחר.

נציג האיחוד האירופי, יאן פריגנג, שהשתתף בטקס, דיבר בהתרגשות על המיזם הייחודי שנרקם באזור ובמדינה כולה, כשהמטרתו טיפוח יזמות חברתית וכלכלית באזור. עוד הוסיף כי בימים הקרובים יצאו עם קול קורא חדש בנושא של שתופי פעולה.

גם בתחום התרבות נחתם הסכם עבודה בין מועצה אזורית משגב לעירית סח'נין. זהו מיזם פיילוט מחולל שינוי של מנהיגי תרבות בפריפריה. עשרים וחמישה אומנים מתחומים שונים יפעלו במשך שנה באזור.

המרקם האנושי במשגב מורכב מישובים יהודים ובדואים החיים בהרמוניה וכבוד הדדי. המועצה אזורית משגב והעומד בראשה רון שני, פועלים ללא הרף לאיכות חיים שוויונית בתוך הפסיפס הקהילתי המורכב הזה. לראיה, בשבוע האחרון זכתה במקום הראשון, בתחרות רובוטיקה, קבוצת תלמידים המורכבת מבני נוער מבית הספר העל יסודי משגב ונערות מאורט סלאמה. גם נתוני הניגשים לבגרות בישובים הבדואים עומד על 75%, נתון מדהים בפני עצמו.