בעקבות התחקיר שפורסם הערב בתכנית 'עובדה', לפיו ח"כ לשעבר, אמנון כהן, קיבל כסף לכאורה לטובת קידום של הצעת חוק, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה, תקיים ביום רביעי הבא, דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בשיתוף עם לובי 99

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה

הדיון יעסוק בסמכויות מבקר המדינה ביחס להצהרות הון וניגוד עניינים של נבחרי ציבור ובכירים בשירות הציבורי.

ח"כ אלהרר אמרה לקראת הדיון: "התחקיר מעלה ממצאים מדאיגים מאוד שמחייבים אותנו למצוא פתרון דחוף לתופעה המכוערת הזו בכנסת. זימנתי את הדיון הדחוף הזה כי אני סבורה שעל מבקר המדינה להתערב בהקדם וכי עלינו למצוא דרך כמחוקקים למנוע מקרים נוספים כאלו בעתיד."

לדבריה, "אסור לנו להקל ראש בכספי ציבור והצהרות הון של חברי הכנסת יכולות וצריכות להוות בסיס משמעותי למאבק בהתנהגויות מהסוג הזה. אני רואה במאבק בשחיתות הציבורית כערך עליון ורק מאבק נרחב בתופעה יביא לשינויים בשטח."

עו"ד לינור דויטש, לובי99: "אחת ממטרותיו המוצהרות של לובי99 היא להפריד בין ההון לשלטון בישראל ולפעול למען מנהל תקין. אנו מודים לוועדה לביקורת המדינה על הנכונות לפעול במהירות למציאת דרכים להגברת הפיקוח על נבחרי ציבור כדי למנוע ככל הניתן תופעות של שחיתות. כך למשל הרחבת סמכויות מבקר המדינה לכדי פיקוח סדיר גם על הצהרות ההון של הח"כים (שכיום מונחות חתומות בכספת כאבן שאין לה הופכין אלא אם נערכת חקירה פלילית), יכולה להוות גורם אפקטיבי להגברת ההרתעה כלפי ח"כים ונבחרי ציבור השוקלים לסרוח".