המפגש הראשון של תכנית ההכשרה לבנות השירות הלאומי, התקיים השבוע בהשתתפותן של כ-22 בנות בגילאי 18-19 תושבות המועצה האזורית זבולון, כאשר מטרת המפגשים נועדה להעצים, ליצור זהות מועצתית ומתן כלים להשתלבות מיטיבה בחברה

כלים

"המדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ ובמסגרתו שתי העמותות: בת עמי ועמותת שוויון מאחדות כוחות עם המועצה האזורית זבולון", אמר השבוע מנהל רשותי למניעת פשיעה, סמים ואלכוהול במועצה האזורית זבולון, תום אלבו בתום המפגש הראשון של תכנית ההכשרה לבנות השירות הלאומי. לדבריו, "לפרויקט, שותפים נוספים ובהם אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים והרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול.

המפגש הראשון, מתוך ארבעה, נפתח בסדנה, שעסקה במגדר ובדגש על החברה הערבית. המשתתפות התבקשו לספר מהי אישה עבורן וכיצד נוצרת תפיסה מגדרית בחברה. בהמשך חולקו לקבוצות, כאשר קבוצה א' השתתפה בסדנת מנדלות, בה הוצגה המנדלה, כציור בתוך מעגל שמקורו במזרח, בהודו. המנחה ספרה על ההיבט הרוחני-נפשי של המנדלה והראתה תמונות של ציורי מנדלה וציורי מנדלה סביבתיים בהודו. כדי לחוות קצת מהו ציור רוחני-נפשי עברו המשתתפות דמיון מודרך ואז התחילו לצייר.

קבוצה ב' השתתפה בסדנה להגנה עצמית, שבה נשאלו על יכולת ההתמודדות שלהן במקרים של תקיפה וסכנה, ובסוף החלק העיוני הוצגו פתרונות סביב יכולת ההתמודדות, ההיבט הפסיכולוגי של אלה שחוו תקיפה, מגדר, רגשות ועוד. בחלק המעשי של המפגש תורגלו מצבים של תקיפה ומצבים של הגנה עצמית.

בהמשך, התקיימה סדנה להעצמה אישית, שכללה הסתכלות עצמית, עקרונות של הקשבה לעצמי ולאחר, להיות מוכן להתרגש מהאחר ולשבח אותו, דימוי עצמי ותהליכי ביקורת עצמית. כמו כן, נידונו תכנים של התייחסות להשפעת הסביבה על מי אנחנו היום ועל הכוח שבידינו להשפיע על האחר בצורה חיובית על ידי מילות חיזוק. ובמקביל כל בת שירות הציגה מורה שהיה/הייתה משמעותי/ת עבורה בתור ילדה תוך התייחסות למאפיינים של אותה דמות ומה מהמאפיינים הנ"ל היא לוקחת לעצמה.

תום אלבו מדגיש כי, "מפגשי תכנית ההכשרה לבנות השירות הלאומי במועצה האזורית זבולון לא היו מתקיימים ללא תמיכתו של ראש המועצה דב ישורון, מנהל מחלקת החינוך מאיר יפה, מנהלת היחידה לגיל הרך חגית כהן ליכטר ובכירים נוספים במועצה."