סגן שר האוצר יצחק כהן בביקורת על הממשלה: "מחלוקות על שטחים אפשר לפתור, הבעיה היא בגישה - עם התנשאות אי אפשר להסתדר".כהן אמר את הדברים במסגרת כינוס של השדולה לפתרון הסכסוך שיזם ח״כ חיליק בר על רקע המצב הביטחוני * יו״ר האופוזיציה, יצחק הרצוג: ״הפיגוע בירושלים הוא תזכורת נוספת להכרח להיפרד מהפלסטינים״ * ח״כ בר: ״הימין טוען שהוא המחנה הלאומי, אבל במציאות הוא המחנה הדו-לאומי. נתניהו, בנט וחבריהם מובילים את ישראל לקטסטרופה שתביא לסופה של מדינת הלאום היהודי היחידה בעולם, ולמסע ההתאבדות הקולקטיבי הזה הם קוראים ׳ציונות׳״

על רקע התגברות גל הטרור נערך הערב בכנסת כינוס של השדולה לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי בראשות סגן יו״ר הכנסת ח״כ חיליק בר. בכינוס, שבו השתתפו ראשי האופוזיציה וכן סגן שר האוצר יצחק כהן מש״ס, קראו המשתתפים לממשלה לחדש את התהליך המדיני ולחדול מהמדיניות הכושלת של ניהול הסכסוך, שלדבריהם פשטה את הרגל.

״הפיגוע הקשה שאירע היום בירושלים הוא תזכורת נוספת לכך שחייב להיות כאן שינוי ואנו חייבים להיפרד מהפלסטינים״, אמר יו״ר האופוזיציה ח״כ יצחק הרצוג. ״דווקא על רקע גל הטרור, הכנס האמיץ הזה שיזם חיליק בר מתקיים בדיוק בעיתוי הנכון, ומתווה את הכיוון שאליו יש לשאוף: הם שם ואנחנו כאן -בטוחים וחזקים״.

יוזם הכנס, ח״כ חיליק בר, אמר כי ״הימין טוען שהוא המחנה הלאומי, אבל במציאות הוא המחנה הדו-לאומי. נתניהו, בנט וחבריהם מובילים את ישראל לקטסטרופה שתביא לסופה של מדינת הלאום היהודי היחידה בעולם, ולמסע ההתאבדות הקולקטיבי הזה הם קוראים ׳ציונות׳. הדרך שלנו, של המחנה הציוני, היא היחידה שתשמור על זהותה היהודית של המדינה״. בר הוסיף כי ״ישראל חייבת להניח הצעה מדינית על השולחן ויכולה רק להרוויח מכך. או שנגיע להסדר או שהפלסטינים הם שיהפכו לסרבנים בעיני העולם, והלחץ הבינלאומי יעבור אליהם״.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, הפתיע את הנוכחים כשאמר כי ״מחלוקות על שטחים אפשר לפתור - הבעיה היא בגישה. עם התנשאות אי אפשר להסתדר. הזמן לא עובד לטובתנו וככל שחולפות השנים אנו מאבדים נכסים מדיניים. יש כעת הזדמנות בלתי רגילה לפריצת דרך מדינית: קיימת זהות אינטרסים בינינו לבין ירדן ומצרים, וסוריה לא קיימת יותר. חייבים לאמץ גישה נכונה״.