דיני החוק והמשפט נועדו להסדיר את דרכי ההתנהלות המקובלים בתחומים שונים בחיינו, ובכך, לאפשר לנו לחיות ולהתנהל בצורה נוחה ובטוחה. מציאות החיים מזמנת לנו לא מעט נושאים ותחומים הדורשים התייחסות משפטית, כאשר הגורם המקצועי והמוסך לעסוק בתחום הוא עורך הדין.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

חוק משפט – להסדיר את המותר והאסור

כולנו מנהלים שגרת חיים כזאת או אחרת, כאשר מטבע הדברים, אנחנו חיים באינטראקציה עם אנשים אחרים ובכדי להגדיר את ההתנהלות המקובלת, המותרת והאסורה ולהבטיח כי שגרת החיים שלנו תתנהל באופן תקין, תוך שמירה מקסימלית על הביטחון והחירות שלנו, כל מדינה קובעת לעצמה את החוקים והמשפטים שלה.

עריכת דין

מערכת החוק והמשפט מורכבת מתחומים שונים וכוללת תחתיה מספר רב של חוקים, תקנות וסעיפים שונים ומגוונים, אשר הגורם המקצועי והמוסמך לעסוק בהם הוא עורך דין , הנדרש לגלות הבנה ובקיאות בסדרי הדין והמשפט, במסגרת תחום ההתמחות הספציפי שעורך הדין בחר לעסוק בו.

עורך דין – קווים לדמותו

עורך דין מוסמך נדרש לעבור מסלול לימודים אקדמאיים, הנמשך כ – 3 שנות לימוד, לעבור סטאז' (תקופת התמחות) במשך 18 חודשים וכן לעבור בהצלחה את המבחנים של לשכת עורכי הדין. המאפיינים הבולטים של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחומו הם הבנה והיכרות מעמיקה עם לשון החוק וההתנהלות המקובלת ותחושת השליחות והרצון להגיע לחקר האמת.

מהם תחומי ההתמחות העיקריים של עורך הדין?

במסגרת עריכת הדין ניתן להתמחות במגוון תחומים ובין העיקריים מביניהם נמצאים:

  • דיני משפחה - תחת ענייני המשפחה ניתן למצוא מגוון סוגיות בעלות היבטים משפטיים הדורשים את מעורבותו של עורך דין מקצועי, דוגמת גירושין, סכסוכים משפחתיים, צוואות וירושות , הסכם ממון ועוד.
  • משפט פלילי - דיני המשפט הפלילי נוגעים לכל אותן עבירות פליליות, שהעובר עליהן צפוי לעונשים שונים, החל מעבודות שירות וקנסות וכלה בעונשי מאסר בפועל. ככל והעבירה הפלילית התרחשה במסגרת השירות הצבאי (סדיר או קבע), הרי שעלינו יהיה להיעזר בעורך דין צבאי מקצועי ומנוסה.
  • תאונות דרכים - תאונות דרכים הפכו לצערנו לתופעה שכיחה למדי ובמסגרתה ניתן לתבוע את פוליסות הביטוח השונות, כמו גם גופים דוגמת מקום העבודה, המוסד לביטוח לאומי ועוד.
  • דיני מקרקעין - תחום הנדל"ן המתפתח כולל בתוכו לא מעט סוגיות משפטיות, כמו במקרה של קניית / מכירת דירה, ליווי משפטי בתהליך התחדשות עירונית, עסקאות קומבינציה ועוד, כאשר ממוצע המחירים הגבוה של כל אחת מהעסקאות הללו, דורש מאיתנו להסדיר את הנושא המשפטי על הצד הבטוח ביותר.

תפקידיו הנוספים של עורך הדין

מלבד ייצוג בפני בית המשפט ועריכת מסמכים משפטיים, לעורך הדין קיימים מספר תפקידים נוספים:

  • נוטריון - עורך דין שהוסמך על ידי בית המשפט להיות נוטריון, יוכל לאמת ולאשר מסמכים משפטיים מסוימים, כאשר חתימתו של הנוטריון מהווה אישור זהות / הוכחה שהמסמך נחתם בהסכמה.
  • ייעוץ וחיווי דעת משפטי - פעמים רבות, חברות ואנשים פרטיים מעוניינים לקבל ייעוץ וחיווי דעת משפטי עוד לפני שהם נוקטים בפעולה מסוימת, בכדי להבטיח לעצמם ראש שקט ובטוח.

כיצד בוחרים עורך דין מומלץ?

אין זה סוד כי היצע עורכי הדין הוא גבוה למדי, באופן ההופך את משימת איתור עורך הדין המומלץ ביותר למשימה מעט מאתגרת. אחד ההיבטים החשובים בבחירת עורך דין מומלץ הוא תחום ההתמחות של עורך הדין, אשר צריך להיות זהה לתחום הנדון ולהוות את תחום העיסוק העיקרי של עורך הדין.

מלבד תחום ההתמחות, מומלץ לוודא כי מדובר במשרד עורכי דין מוכר ובעל מספר שנות ניסיון ולקבוע פגישת ייעוץ ראשונית, שתסייע לכם לבחון גם את הקשר הבין – אישי עם עורך הדין המיועד.