ריקוד על עמוד הוא אימון פיזי עוצמתי שמשלב בתוכו כוח, גמישות ויציבות. תרגול על העמוד דורש שימוש אינטנסיבי בשרירי הליבה, הידיים, הרגליים והגב – כל הגוף מתגייס לביצוע התנועות המורכבות. החיזוק הגופני המתקבל מהאימון לא רק עוזר לשמור על כושר, אלא גם מחטב את הגוף ומביא לשיפור ביציבה ובאיזון.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

ריקוד על עמודים, שהיה מזוהה בעבר עם עולם מועדוני החשפנות, עובר מהפכה של ממש. בשנים האחרונות הפך התחום לאימון גופני מקובל ופופולרי, המציע לא רק אתגר פיזי אלא גם חיבור רגשי ותחושת שחרור. עבור נשים וגברים כאחד, ריקוד על עמוד משמש ככלי לטיפול עצמי, חיזוק הגוף והעצמה פנימית, תוך מלחמה נגד הסטיגמה הישנה שדבקה בענף.

הריקוד תורם לעיצוב הגוף ולחיזוק הביטחון העצמי

מור, בת 23, החלה לרקוד על עמוד לפני שנה, והיא מספרת שהיא רק מחכה להגיע לסטודיו. "בהתחלה הגעתי כי רציתי לשפר את הכושר שלי, אבל מהר מאוד הבנתי שהריקוד נותן לי הרבה יותר מזה. דרך התרגול, התחברתי מחדש לגוף שלי. למדתי לאהוב את עצמי, עם כל החוזקות והחולשות, למדתי לקבל את הגוף שלי ולהרגיש מושכת וטוב עם עצמי. זה מרגיש כמו טיפול רגשי – כל תנועה על העמוד מחזקת את הביטחון שלי ומזכירה לי כמה אני מסוגלת. אני ממליצה על זה מאוד לכל אחת שרוצה להרגיש עוצמה נשית ולשפר את בריאות הגוף והמראה שלו.

גם ליאור, בן 29, בחר בלימודים מקצועיים של ריקוד על עמוד. "תמיד אהבתי להתאמן, אבל רציתי משהו יותר מעניין ומאתגר. הריקוד על העמוד הפתיע אותי לטובה. זה לא רק פיזי, זה גם אמנות. אני נהנה מכל רגע – מהאימונים עצמם, מהחיבור לקבוצה ומההתקדמות האישית שלי. אני מרגיש איך בבית הספר כל שיעור לוקח אותי לרמה חדשה, וזה מרתק. זה אמנם לא תחום שגברים רבים פונים אליו, אבל אני חושב שזו טעות – זה אימון מושלם גם לגברים."

אין ספק שריקוד על עמוד מציע גם אימון וגם חוויה אמנותית. כל תנועה היא כמו מחול אישי שמשקף את החיבור בין הגוף לנפש. השיעורים אינם רק עבודה פיזית קשה, אלא גם תהליך של גילוי עצמי וביטוי יצירתי.