"אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל מגנה בחריפות את ההוצאה להורג ללא משפט בתל רומיידה היום; יש להעמיד לדין את החייל המבצע ואת הקצינים שהיו במקום

תנועת זכויות האדם הבינלאומית "אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל מגנה בחריפות את ההוצאה להורג ללא משפט שביצע החייל הישראלי בעבד אל-פתאח אל-שריף, הפלסטיני ששכב מחוסר הכרה לאחר שדקר חייל אחר בתל רומיידה היום, כפי שנראה בסרטון שהפיץ ארגון "בצלם".

בהודעת אמנסטי נאמר: "אנו קוראים לא להסתפק בהשעיית החייל, שאין לה כל משמעות מבחינת החוק הבינלאומי, אלא להביא לדין צדק אותו ואת הקצינים שנכחו במקום בעת המעשה ונראה שלא עשו דבר כדי למנוע את מה שאין ברירה אלא להגדיר כהוצאה להורג ללא משפט. כמו כן, אנו קוראים לבדוק את התנהלותם של צוותי הרפואה במקום, שלא העניקו טיפול רפואי לפלסטיני ששכב מחוסר הכרה."

באמנסטי הוסיפו כי: "על מערכות החוק והמשפט בישראל לפתוח בחקירה מיידית של המקרה ולהביא לדין צדק את האחראים לכך, על פי הסטנדרטים שנקבעו בחוק הבינלאומי."

לטענת אמנסטי: "מזה זמן רב מערך החקירות הישראלי מעניק מטריית הגנה לכוחות הצבא והמשטרה, המעורבים בהרג פלסטינים בניגוד לחוק. יש לשים קץ לתרבות החסינות, האופיינית למערכת ולקיים חקירה אפקטיבית ועצמאית של כל המעורבים בהרג לא חוקי זה, המתווסף לשורה של מקרים חמורים נוספים."