תינוק שנולד בניתוח קיסרי, אובחן עם רפלוקס ותופעת הטורטיקוליס (נטייה של הראש לכיוון אחד) טופל בימים אלה במרפאת כללית רפואה משלימה בקריון קרית ביאליק, בשיטת אוסטאופתיה, שבעזרתה ניתן לשחרר את הלחץ סביב הגולגולת ושרירי הצוואר והפותר את הטורטיקוליס בשורש. הטיפול האוסטאופתי אפשרי מהרגע הראשון שהתינוק יוצא לאוויר העולם ומומלץ, להגיע כמה שיותר מוקדם ברגע שמזהים את הבעיה

כלים
אנה ירפולוב, אוסטיאופתית במרפאת כללית רפואה משלימה בקריון בקרית ביאליק. צילום- עינב פולק
אנה ירפולוב, אוסטיאופתית במרפאת כללית רפואה משלימה בקריון בקרית ביאליק. צילום- עינב פולק

"אוסטאופתיה הינה שיטת אבחון וטיפול ידני, אשר מטרתה העיקרית היא למצוא את שורש הבעיה, לאזן את הגוף ולמנוע את הכאב", אומרת אוסטיאופתית במרפאת כללית רפואה משלימה בקריון בקרית ביאליק אנה ירפולוב, שטיפלה בתינוק ומסבירה, "הטיפול נעשה ע"י טכניקות מגוונות המופעלות על מערכת השלד ושרירים, מפרקים ואיברים פנימיים. השיטה מתאימה לסובלים מפריצות דיסק, דלקות, כאבים כרוניים, כתף קפואה, מגרנות, כאבים לאחר צליפת שוט ועוד מגוון בעיות".

חלק נוסף ואולי פחות מוכר הוא אוסטאופתיה לתינוקות וילדים, כאשר במהלך ההיריון ובזמן הלידה מופעל לחץ אדיר על גוף התינוק ובמיוחד על הגולגולת והחיבור לצוואר. המבנה של הגולגולת וגוף התינוק מותאם באופן טבעי להתמודד עם הלחצים הללו, אך היציאה מהתעלה או לחלופין בניתוח קיסרי (שבו אין את הלחץ הטבעי והנדרש על עצמות הגולגולת), יכולים להוביל למגוון בעיות.

הביטוי ללחץ ולבעיה יכול לבוא בסימפטומים שונים, כגון: בעיות יניקה, תינוק בוכה ולא רגוע, קושי בשכיבה על הבטן, גזים וכאבי בטן, רפלוקס, הפרעות שינה, בעיות עיכול ,דלקות חוזרות, תעלת דימעה סתומה, טורטיקוליס, דלקות אוזניים, בעיות התפתחות.

לדברי אוסטיאופתית במרפאת כללית רפואה משלימה בקריון בקרית ביאליק אנה ירפולוב, "טכניקה עיקרית בשיטת האוסטאופתיה היא קרניו סקראל, כאשר טיפול בגישה זו מאד עדין ובטוח ולא מכאיב לתינוקות ולילדים, כאשר לחץ נקודתי ועדין מופעל באזור מסוים של גולגולת, בטן וגב ובכך מאפשר החלמה טבעית של התינוק והפחתה בסימפטומים".