בזאר ענק עם עשרות דוכנים למכירת ביצי פסחא מעוטרות, עוגות ועוגיות מיוחדות לחג, דברי מתיקה, מתנות מעשה יד, סדנאות, מופעים. ימקא: "בזאר הכריסטמס, שמשך אלפי מבקרים בדצמבר האחרון, הוביל את הרעיון לקיים לראשונה גם את פסטיבל הפסחא בימקא ירושלים ובכך לשוב ולחבר את שני חלקי העיר באירוע תרבותי משותף". הכניסה חינם.

כלים
בזאר הכריסמס שהתקיים בימקא
בזאר הכריסמס שהתקיים בימקא

מיום שישי 15.4 ועד יום ראשון 17.4, יתקיים בימקא הבינלאומית בירושלים פסטיבל פסחא (Easter), שיכלול בזאר גדול וססגוני. חג הפסחא הנוצרי, המציין את תחייתו של ישו, נחגג בכל הקהילות הנוצריות בסמוך לתחילת האביב, והפך לחגיגה אזרחית רבת משתתפים ברחבי העולם. בימקא ירושלים מקדמים את פני הבאים בעשרות דוכנים מיוחדים וססגוניים, הכל באווירת רוח החג.

בנוסף, יתקיימו מופעים, פעילויות וסדנאות לילדים. היריד, שיתקיים במשך שלושה ימים רצופים, יכלול דוכנים של אמנים ובעלי מלאכה שיציעו מוצרים ייחודים לחג כגון: ביצי פסחא מעוטרות, ביצי שוקולד, עוגיות מסורתיות ומתנות מקוריות לחג, לצד עבודות מעץ זית, תיבות נגינה, תכשיטים, נרות, יין, שמן זית, מוצרים מנייר ועוד. היריד יתקיים ברחבת הכניסה ובמדשאות המבנה הקולוניאלי של ימקא, אותו חנך גנרל אלנבי בשנת 1933. הכניסה ליריד – חינם.

לדברי אסנת יהודה, מנהלת התכניות והאירועים בימקא: "מעבר לצורך בציון חג הפסחא ע"י בני העדה הנוצרית, בזאר הכריסטמס שמשך אלפי מבקרים בדצמבר האחרון, הוביל את הרעיון לקיים לראשונה גם את פסטיבל הפסחא בימקא ירושלים ובכך לשוב ולחבר את שני חלקי העיר באירוע תרבותי משותף". יהודה מוסיפה כי "ההתלהבות לא הגיעה רק מהמבקרים, אלא גם מהסוחרים שהשתתפו בו, וסייע להם במידה רבה לעבור את הימים הקשים העוברים על העיר מבחינה תיירותית וכלכלית".

פרט לעשרות הדוכנים, יערכו במקום הפעלות מיוחדות לילדים ברוח החג: מחפשים את המטמון (Egg Hunting), ארנב פסחא יחלק ביצי שוקולד, איפור לילדים, סדנאות קישוט ביצי פסחא ועוד. את היריד יחתום קונצרט (בתשלום) של אליאס ג'וליאנוס עם הרכב של 7 נגנים.

שעות פעילות:

15.4- 16.4 שישי, שבת 19:00-11:00

17.4 ראשון 19:00-13:00

אירועים בתשלום:

יום שישי, 15.4 | 14:00, 16:00 יערכו שני מופעים בערבית לילדים "פוזי, מוזי ותותי" (40₪ כרטיס)

יום ראשון, 17.4 | 20:00 הרכב מוסיקלי בערבית של אליאס ג'וליאנוס עם שבעה נגנים. (50₪ כרטיס)

למידע ולהזמנת כרטיסים למופעים: 02-5692684 info@ymca.org.il