יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר, הודיעה היום (23.05) כי תכנס ישיבה דחופה בנושא שקיפות בטיפול המשטרה באלימות שוטרים ביום שני הקרוב. שפיר דרשה מהגופים המקצועיים שמטפלים בנושא דיווח על היקף התלונות על אלימות שוטרים והטיפול בהן, פילוח דמוגרפי ומגזרי של התלונות ופירוט נהלי הטיפול הרשמיים של המשטרה בנושא

יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר
יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר

כמו כן פנתה יו"ר הוועדה לציבור וביקשה מאזרחים לשלוח לוועדה מידע בנושא: "אני מבקשת מכם: אם הגשתם תלונה או הייתם עדים לאלימות כזו, שלחו אליי את הפרטים בהקדם." כתבה שפיר בעמוד הפייסבוק שלה הערב.

שפיר הוסיפה: "בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של אלימות משטרתית שמופנית כלפי קבוצות ספציפיות ומובחנות בציבור הישראלי. רוב המוחלט של שוטרות ושוטרי ישראל עושים עבודה מצוינת. לעתים הם אף סופגים ביקורת מוגזמת על עניינים שנמצאים מעבר לשליטתם. אבל בכל הנוגע לאלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופה, ערבים ומפגינים מימין ומשמאל, הטיפול חייב להיות מחמיר בהרבה.

לדברי שפיר, "כשלא מטפלים בשוטרים שעברו על הנהלים ביד קשה, המסר שעובר הלאה הוא שיש אנשים במדינת ישראל – כאלה שנבדלים מרוב הציבור מבחינת דת, לאום, מבטא או צבע עור – שחוקי המדינה פשוט לא חלים עליהם. כדי לטפל ביעילות בבעיה הקשה הזו, אנחנו – הציבור הישראלי והנציגים שלו בכנסת – חייבים להיות מסוגלים לעקוב אחר מה שקורה במשטרה לאורך זמן, ובשקיפות."