סדנאות קציר חיטים והכנת לחם וגבינות בחג השבועות בחוות בל עפרי ברמת הגולן: סיורים בגן הפסלים על תרבות, אמנות והיסטוריה יהודית. ביקור ביקב הממוקם בבונקר סורי נטוש וטעימת יינות וגבינות. ארוחת גבינות, דגים או ארוחה טבעונית

כלים
סדנאות קציר חיטים בחוות בל עפרי ברמת הגולן
סדנאות קציר חיטים בחוות בל עפרי ברמת הגולן

החווה התיירותית – חקלאית בל עפרי בקדמת צבי שברמת הגולן עורכת בחג השבועות פעילויות, סיורים וסדנאות לילדים ולמבוגרים במתחם שבו שוחזר מרכז כפרי שלם ששימש את כל צרכי התושבים בימי קדם: הגורן על מתקניה, בית בד להכנת שמן זית, גת להכנת יין, תנור חומר לבישול ואפייה, באר לשאיבת מים. בחווה גן פסלים ייחודי שצופה אל נופי הרמה שעוסק בהיסטוריה המקראית כמו בריאת העולם, אדם וחווה והנחש, תיבת נח, לוחות הברית ועוד.

הסיור המודרך במתחם, שנערך עם כוס יין ביד, מאפשר הצצה מיוחדת לאורח החיים של תושבי הגולן בתקופת התלמוד והכרות עם החקלאות המגוונת, יצירת יינות בעבר וכיום, אמנות מקומית של ויטראז' וצורפות ופילוסופיה יהודית. במהלך הסיור נכנסים המשתתפים ליקב המשפחתי הממוקם במיקום ייחודי - בונקר סורי נטוש שהתגלה במקום ומספק תנאים אידיאליים לשימור היין.

הילדים יוזמנו להשתתף בסדנת "קציר חיטים" שבה ילמדו להכין את רזי הכנת הלחם מאלומות חיטים: מסובבים את המורג על גרעיני החיטה- הדייש ומעיפים את המוץ בעזרת קלשון עץ. את הגרעינים טוחנים בעזרת אבני ריחיים ועם הקמח אופים לחם איכרים מעוטר בעשבי תיבול שלוקטו בגינת הירק. הלחם נאפה אותו בתוך תנור חומר משוחזר. בסדנה נוספת מכינים המשתתפים גבינות בטעמים שונים מחלב עיזים כשהן מעוטרות בזעתר, פלפל שחור או סומק, על פי הבחירה.

במתחם בל עפרי מסעדה שנבנתה אף היא בסגנון ועם חומרי גלם מקומיים בהם השתמשו בעבר יחד עם חומרים ממוחזרים. המסעדה מציעה ארוחות גבינות, דגים, טבעוניות עם קינוח של ריבות הבית וחליטת תה צמחים.

הסדנאות והסיורים המודרכים במתחם נערכים מדי יום בשעות 9:00-19:00. (בימי שבת נערכים סיורים, טעימות וארוחות בלבד ללא סדנאות).

הזמנת מקומות בתאום מראש בטלפון: 052-8805026.

מחיר השתתפות בסדנה אחת: 30 שקל לילד.

מחיר הסיור למבוגר 35 שקל, כולל טעימת מגוון יינות וגבינות הבית.