מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל במתחם שוק הדייגים בנמל יפו, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה. מסיג הגבול, תושב יפו, בשם ג'ורג' חדד, פלש למחסנים במבנה שוק הדייגים, שפונה כבר פעמיים בעבר מפולשים שונים ע"י מפקחי הרשות. המתחם בו נמצא המבנה צפוי לצאת לשיווק בזמן הקרוב וישמש למטרות מסחר, מלונאות ומגורים. לאחר הפינוי נאטם המבנה וגודר עד לסיום תהליכי השיווק

כלים
נמל יפו: בפעם השלישית - פונתה פלישה למבנה בשוק הדגים
נמל יפו: בפעם השלישית - פונתה פלישה למבנה בשוק הדגים

לפני כשלוש שנים החלה רשות מקרקעי ישראל לפעול לשיווק מתחם שוק הדייגים ביפו, השוכן ממזרח למרינה. בשורת הסדרים עם בעלי העסקים, דייגים מקומיים שפעלו במקום, פונה המבנה תמורת פיצוי כספי.

מאז, כאמור, היו שתי פלישות שונות למבנה, אשר פונו ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע משטרתי. בסיור ביקורת שערכו לאחרונה מפקחי רמ"י במקום, התגלתה פלישה חדשה, במסגרתה הציב מסיג הגבול, ג'ורג' חדד, מכולה על הקרקע ופרץ לשני מחסנים, בהם אחסן ציוד לשימושו. חדד השתלט על שטח כולל של כ-300 מ"ר.

תחילה טען חדד, כי יש לו זכויות במקום, אך לאחר ברור הפרטים נמצא כי אינו דובר אמת וניתנה לו התראה, לפיה עליו לפנות את המתחם, אחרת יפונה על פי החוק ואף ייתבע בגין הוצאות הפינוי.

לאחר שמסיג הגבול לא פינה את המכולה והציוד בזמן שהוקצב לו, הוציאו נגדו המפקחים צו סילוק פולשים. כמו כן הוגשה כנגדו תלונה במשטרת מרחב יפתח בגין הסגת גבול, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מאחר והפולש התעלם מאזהרות המפקחים ולא פינה את המתחם, הגיעו המפקחים למקום בליווי שוטרי מרחב יפתח ויחידת מתפ"א ותפסו חזקה במקום. בעקבות הפלישות החוזרות למתחם, אשר מעכבות את שיווקו, אטמו מפקחי רמ"י את כל הכניסות למבנה ואף גידרו את המתחם כולו. בנוסף הם הציבו במקום שלטי אזהרה מפני פלישות חוזרות. הקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי והיא צפויה לצאת לשיווק כבר בתקופה הקרובה.

כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, הליך היערכות פנימי במטרה לגבש נגד הפולש תביעה על החזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתו, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר במבנה אליו מתקיימות פלישות חוזרות ונשנות אשר מעכבות שיווק של מתחם שלם אשר ישביח את האזור כולו וישלב מסחר, מלונאות ומגורים לטובת התושבים, העסקים והאזור כולו. גזילת קרקעות ציבוריות היא תופעה פלילית שאנו נאבקים בה באופן שוטף, תוך שימוש בכל אמצעי חוקי שנמצא ברשותנו. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראלימשיכו לפעול בנחישות לפינוי פולשים לאדמות מדינה, הגוזלים מהציבור את קרקעותיו".