חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ תציג מגוון רחב של יכולות ומערכות בתערוכת יורוסאטורי שתיפתח בשבוע הבא בפריז. בין היתר תציג חברת הנשק הישראלית פתרון רב-תכליתי נגד איומים באוויר, בים וביבשה וחליפת איתור, הגנה, ותקיפה על-גבי רכבים

 SPARC, שגר נגרר נייד נשלט ממרחק של עד 500 מטרים, לשיגור טילי ספייק. צילום: רפאל
SPARC, שגר נגרר נייד נשלט ממרחק של עד 500 מטרים, לשיגור טילי ספייק. צילום: רפאל

במסגרת התערוכה תציג רפאל, בין השאר, חליפת פתרונות רב-תכליתית המורכבת מ"כיפת ברזל", מערכת להגנה מפני טילים ורקטות קצרות-טווח, אשר יירטה למעלה מ-1500 רקטות מסוגים שונים,"כיפה ימית" להגנה על ספינות ועל תשתיות ימיות, המבוססת על המיירט של "כיפת ברזל ואת Drone Dome, מערכת משולבת לגילוי, עקיבה ונטרול רחפנים.

כמו כן תציג רפאל חליפת הגנה, איתור ותקיפה לרכבים משוריינים עם מערכת ההגנה האקטיבית - "מעיל רוח", אשר מותקנת על טנקי מרכבה סימן-4 ולאחרונה גם על נגמ"שי הנמ"ר של צה"ל, מערכת לאיתור גילוי ולזיהוי מקורות ירי - ספוטלייט ואת "ספייק" - מערכת טילים אלקטרו-אופטיים, רב-תכליתיים, המתקדמת מסוגה בעולם, לשיגור ממגוון פלטפורמות, לטווחים של בין מאות מטרים ועד 30 ק"מ, אשר נמכרה ללמעלה מ-25 מדינות בהיקף של למעלה מ-24,000 טילים. בתערוכה תציג רפאל את הטיל "טאקט" ממשפחת ספייק, בעל משקל של 9.8 קילוגרמים, המיועד ללוחמה צפופה ומסוגל לחדור רק"ם ומבנים, ואשר לאחרונה הוגדל טווח המעוף שלו ל-1,500 מטרים.

בנוסף תוצג מערכת "FIREFLY", רחפן טאקטי להעברת מודיעין חזותי בזמן-אמת ובחתימה נמוכה לכוחות חי"ר, לאיסוף חזותי בסביבה אורבאנית ובשטחים פתוחים. המערכת שוקלת כ-3 קילוגרמים ונשלטת מרחוק לטווחים של עד 1,000 מטרים עם זמן מעוף של למעלה מחצי שעה.

רפאל תציג גם את SPARC, משגר נגרר נייד נשלט ממרחק של עד 500 מטרים, לשיגור טילי ספייק NLOS (תמוז) לטווחים של עד 30 ק"מ.