חמישי האחרון, בשעה 21:00 לערך אני יושבת עם חברתי הטובה באחת ממסעדות השף הטובות בדרום (גספאצ'ו באשקלון, אם כבר שאלתם). אנחנו צוחקות, מדברות ונהנות מכל מנה ומנה. המסעדה עמוסה בקהל מבקרים איכותי, הסועדים עסוקים בחגיגות, השף עובר בין השולחנות, זורק פה מילה, שם משפט, מצטלם עם כולם, ובשורה התחתונה מעניק לנוכחים את החוויה הקולינארית במיטבה. אך לפתע, הנוכחים מתחילים לקבל מסרונים על הרגע ההוא שהעיב על האווירה העליזה, המבשר על הפיגוע הנתעב שאירע באותם דקות במרחק של 65 ק"מ, במתחם שרונה מרקט היוקרתי בתל אביב. ירי מטורף ריסק את השמחה ומהר מאוד נודע ששני בני עוולה צמאי דם, אחוזי שנאה, רוע ואמוק מטורף, החליטו ללקק את השוקולד שאכלו דקות ספורות לפני, לשלוף את האקדחים ולרצוח בדם קר אנשים שבסך הכל רצו כמונו, לבלות.

כלים
"תסבירו לי איך? איך לעזאזל מחבל שבא לרצוח מקבל טיפול VIP בבית חולים איכילוב ע"י מנהל המחלקה ואילו חייל צה"ל שלנו שניטרל מחבל בירי יושב במעצר בכלא?!?" אתי כץ
"תסבירו לי איך? איך לעזאזל מחבל שבא לרצוח מקבל טיפול VIP בבית חולים איכילוב ע"י מנהל המחלקה ואילו חייל צה"ל שלנו שניטרל מחבל בירי יושב במעצר בכלא?!?" אתי כץ

חלפו כמעט 48 שעות ועודני כועסת, רותחת מזעם, על התנהלות מדינית לא הגיונית בעליל. לפני מספר חודשים כשחייל צה"ל, ילד שלנו, ניטרל מחבל בירי האשימו אותו האשמות מטורפות וחסרות כל שחר. הכניסו אותו למעצר, בודדו אותו מבני משפחתו שהתחננו על נפשם לראותו, לחבקו ולתת לו תקווה. אבל בניגוד אליו, המחבל שגרם לכולנו להבין ששרונה לא חסינה מפיגועים, ולצערי נשאר בחיים, הובהל ע"י אמבולנס לטיפול רפואי בבית חולים ציבורי ממשלתי - איכילוב. איך? רק תסבירו לי איך? למה? 4 יהודים נטמנים באדמה והרוצח שוכב לו במיטה, בבית חולים בישראל ומקבל טיפול רפואי פרטי, השגחה משטרתית וארוחות שממומנות על חשבוננו - למה???

4 משפחות בוכות על אהוביהם שנקטפו ב2 דק' של ירי והמחבל הרוצח יילך למשפט ומשם לבית כלא ישראלי באיזה אגף בטחוני, יקבל 3 ארוחות, ביקורים משפחתיים, לימודים ע"ח משלם המיסים במדינה, הוא יקבל משכורת חודשית, יעשה ערבי חג וארוחות עם עוד חבורה של מחבלים רוצחים ואילו 4 אנשים שבאו בסך הכל לסעוד עם בני בתיהם, נטמנו באדמה, 4 הרוגים, ארבע משפחות מרוסקות שחייהם כבר לא ייראו אותו הדבר.

והחייל היורה - מה איתו? הוא הואשם בסעיף הריגה? אתם קולטים במה הוא מואשם??? בסעיף הריגה של מחבל שרוע על הרצפה, שהתכוון לרצוח ולידו סכין. החייל שלנו 'לא ראה בעיניים' ומנע את הרצח הבא אבל בישראל 2016 הוא מואשם. בהריגה!

זה נראה למישהו ממכם הגיוני שהחייל שלנו שעשה את מה שכל אדם נורמטיבי ושקול בדעתו היה עושה יואשם על סעיף הריגה בזמן שהוא מגן על המולדת? בזמן שהילדים שלנו ישנים טוב במיטות שלהם בזכות צה"ל, החייל שלנו יושב בקלבוש, מורחק מבני משפחתו ונושא על עצמו אות קלון עד סוף חייו. ילד בון 21 יישא אות קלון ואילו מחבל, רוצח בן 21, מקבל טיפול רפואי VIP. חייל בן 21 שיצא לאזרחות עם כתם לכל החיים לעומת מחבל רוצח שייצא בגיל 46 או בטח בעוד עסקת שבויים עם V בין האצבעות חיוך שמרוח על פניו וארבע קורבנות 'באמתחתו'.

זו לחלוטין התנהלות קלוקלת של מדינה שעברה גיהינום לפני 70 שנה וממשיכה להוריד את הראש על כל פיגוע רצחני, על כל ירי טילים - מצפון או מדרום, על כך שאזרחי המדינה במשך 67 ימים יושבים בממ"ד בכל שעות היום במקום לרבוץ בחופשה שלהם בים, בבריכה, באתר שעשועים, בקניון או בכל פינה אחרת בארץ זבת חלב ודבש היפה שלנו.

מדינה שלמה משתתקת ברגע אחד והמחבל מקבל טיפול רפואי מלא ע"י מנהל מחלקה של בית החולים, השגחה מלאה של משטרת ישראל ומאבטחים של חברות שמירה.

בנימין נתניהו, אדוני ראש הממשלה, הגיע הזמן להתעורר, הגיעה העת להתעשת, עכשיו ולא בעוד שעה, הגיעה העת שתפעל למען אזרחי המדינה שלך. ולך, אביגדור ליברמן... כל השנים אתה מדבר ומספר על "אילו הייתי שר הביטחון". הנה, המחבלים הארורים, נותנים לך הזדמנות להוכיח, הבמה כולה שלך, תתחיל לפעול כי הפיגוע הבא נמצא ממש מעבר לפינה.

*הכותבת, אתי כץ, הינה אשת תקשורת ודמות ציבורית ידועה בעיר אשדוד.