שח"ם- ארגון השחקנים הכריז סכסוך עבודה מול הנהלת תיאטרון "החאן". הסכסוך הוכרז לאחר שבועות ארוכים של ניסיונות מו"מ עם הנהלת התיאטרון לטיפול בתנאי העבודה ושכר השחקנים בתיאטרון. אוהד קנולר, יו"ר שח"ם: "שחקני ושחקניות החאן נותנים הכל להצלחת התיאטרון- ראוי שיקבלו שכר בהתאם". בתום תהליך ארוך ולאחר כישלון הניסיונות מצד ארגון השחקנים למצוא פתרון לבעיות שעלו מצד שחקני "החאן" הוחלט על יציאה לסכסוך עבודה מול התיאטרון שיאפשר קיום עיכובים, עיצומים ואף השבתה של התיאטרון

כלים

ארגון השחקנים- שח"ם הכריז ביום חמישי (16.6.16) סכסוך עבודה מול תיאטרון "החאן", סכסוך העבודה מגיע לאחר שבועות ארוכים של ניסיונות חוזרים ונשנים מצד שח"ם להגיע למציאת פתרון הולם לתלונות שהועלו מצד שחקני התיאטרון על עומסי עבודה ושכרם בתיאטרון ואשר נתקלו בגרירת רגליים והתעכבויות מצד הנהלת התיאטרון.

תיאטרון החאן מורכב מקבוצה קבועה ומצומצמת של שחקנים ושחקניות המחזיקים ומשחקים בכלל ההצגות של התיאטרון. בשל כמות השחקנים המצומצמת פועל הצוות במסגרת חזרות מלאה וצפופה, אשר אינה מאפשרת להם לעבוד בפרויקטים נוספים, דוג' תיאטראות נוספים, קולנוע או טלוויזיה ובכך להגדיל את שכרם, כפי שעושים מקביליהם בתיאטראות אחרים. לתלונות השחקנים על שכרם מצטרפות תלונות נוספות על שחיקה אישית ומקצועית בשל עומסי העבודה הרבים, ניצול תנאי ההפרשות שלהם לפנסיה וכן היעדר אופק קידומי לעובדים הוותיקים והמתמידים בתיאטרון בשל מגבלת דרגות ואופק עתידי.

אוהד קנולר, יו"ר שח"ם : "בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה והתחזקות מעמדו של תיאטרון החאן ולרפרטואר המוצג בו, כאשר לא ניתן להתעלם מעבודתם הקשה של השחקנים והשחקניות אשר לוקחים חלק בהצגות התיאטרון ומשקיעים רבות להצלחת ההצגות והתיאטרון. סכסוך העובדה מגיע לאחר ניסיונות ארוכים למצוא פתרון לבעיות השחקנים והוא צעד אחרון בדרך ארוכה לפתרון הבעיות. ארגון שח"ם פועל לאפשר לכלל חברי וחברות הארגון להתפרנס בכבוד מעבודתם, תוך שמירה על זכויותיהם ותנאי עבודה ראויים, כך פעלנו בעבר, כך אנו פועלים כיום עם החאן וכך נמשיך ונפעל גם בעתיד. "

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם: "שחקני ושחקניות החאן רואים בתיאטרון בית ומשקיעים את מרצם, כישרונם וזמנם להצלחת התיאטרון וההצגות הרצות בו. לאורך השנים, עם התחזקות התיאטרון, כפועל ישיר לעבודתם הקשה, עלו בצורה קיצונית העומס, לחץ העבודה ומספר החזרות של השחקנים וכל זה ללא התאמה, הגדלה של שכרם או אפילו פיתוח אופק קידום בהמשך כגון הגדלת בנק הדרגות וקידום בתיאטרון. לאורך תקופה ארוכה לא הצלחנו לקבל תשובה מספקת מהנהלת התיאטרון בנושא ולפיכך ומתוך דאגה לזכויות השחקנים והשחקניות, נאלצנו לפעול ולהכריז על סכסוך עבודה. "