רעיית נשיא המדינה נשאה היום דברי ברכה בפתיחת תערוכת "שונים ביחד". רעיית הנשיא: "אנחנו לא צריכים להיות זהים כדי להיות שווים, עולם צבעוני ומגוון הוא עולם יפה יותר, טוב יותר- אסור לנו לתת לדעה הקדומה לנצח"

כלים
רעיית נשיא המדינה עם עהד ולילך, אשר משתתפות בפרויקט. צילום : משה שי
רעיית נשיא המדינה עם עהד ולילך, אשר משתתפות בפרויקט. צילום : משה שי

רעיית נשיא המדינה, הגברת נחמה ריבלין, נשאה היום, יום חמישי, י' סיון, 16 ביוני, דברי ברכה בפתיחת תערוכת "שונים ביחד" המוצגת על הקיר החיצוני של בניין דיזינגוף סנטר. "שונים ביחד" הוא פרויקט חינוכי אומנותי שבמסגרתו ציירו ילדים יהודים, ערבים וילדי עובדים זרים, ציורים המקדמים ערכי סובלנות, שוויון, הכרת האחר וקיום משותף.

"היצירות שלכם היפיפיות, שעומדות כאן יחד הן העולם שבו אתם חיים, שבו כולם שונים זה מזה- אבל שווים".

נחמה הדגישה את ההכרח להילחם בדעות קדומות ולאפשר מגוון אנושי ואמרה: "החברה סביבנו לצערי, מלאה בדעות קדומות. אתם ודאי מכירים את זה, כולנו מכירים את זה. אנחנו רואים את זה ברחוב, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות ובבתי הספר. כל כך הרבה פעמים מתייחסים לאחר בזלזול, בלעג, בניכור. רק בגלל היותו 'אחר'. אבל אנחנו לא צריכים להיות זהים כדי להיות שווים. עולם צבעוני- מגוון- הוא עולם יפה יותר, טוב יותר. אסור לנו לתת לדעה הקדומה לנצח."

עוד הוסיפה: "התערוכה שלכם דווקא כאן, בצומת הסואן הזה של דיזנגוף סנטר, במקום שבו לפני עשרים שנה בדיוק ניצחה השנאה את הסובלנות והסבלנות, והאלימות גברה על השיח- היא סמלית. והיא מרגשת ומחזקת אותי, גם כי היא כאן בתל אביב, שבוע אחרי פיגוע טרור רצחני נורא, שפגע בחיי חפים מפשע."

"התערוכה שלכם, יכולה ללמד גם אותנו המבוגרים, שיעור באנושיות, בסובלנות, בהכלה. באורך רוח ובאהבת האדם. אנחנו זקוקים לתקווה שלכם, ליכולת שלכם להרגיש גם מעבר למה שאתם רואים, להביט קדימה."

בתום הדברים חולקו תעודות לילדים המשתתפים בפרויקט.

נורהאן אבו קוטוב, בת 15 מתל אביב יפו, שהשתתפה בפרויקט סיפרה באירוע: "הפרויקט עוסק בקבלת האחר וסובלנות ואני חושבת שבמיוחד ברגעים כאלה שאנשים נרצחים על נטייה מינית וגזע נורא חשוב להעלות את זה למודעות ולדבר על זה ולתת לזה ביטוי במיוחד דרך אומנות. אני מאמינה שחינוך הוא המפתח להצלחה בהבאת שוויון אמיתי לחברה הישראלית וזאת באמת הדרך."