הבוקר (חמישי) נערך במד"א תרגיל מיוחד המדמה רעידת אדמה בהשתתפות היחידות המבצעיות של מד"א, בהם יחידת הג'יפים, יחידת הקשר ויחידת התיעוד המבצעי * התרגיל שקיבל את הכינוי "ארץ יקרה", מדמה מתן מגוון תגובות ופתרונות למקרה של קריסת מערכות הקשר והטלפוניה בעקבות רעידת אדמה * מנכ"ל מד"א: "מעבר לאירועי טרור ולמלחמה, עלינו גם להיערך מול איתני הטבע"

כלים
הבוקר (חמישי) התקיים במד"א תרגיל מיוחד כהיערכות לרעידת אדמה
הבוקר (חמישי) התקיים במד"א תרגיל מיוחד כהיערכות לרעידת אדמה

הבוקר (חמישי) התקיים במד"א תרגיל מיוחד כהיערכות לרעידת אדמה. בתרגיל פעלו יחידת הקשר המבצעי המורכבת כולה ממתנדבים חובבי רדיו שמטרתה לפתח אפשרות לתקשורת בלתי תלויה במצבי חירום. צוותי היחידה ממוקמים בפריסה ארצית ובמהלך התרגיל הצליחו לקיים ערוצי תקשורת זה עם זה באמצעים מאולתרים ללא נקודות חשמל וללא שימוש ברשת האינטרנט. בהמשך התרגיל יצרו הצוותים קשר עם חובב רדיו בצרפת לקבלת סיוע באיתור והעברת מסרים לנציג מד"א בצרפת.

עוד השתתפו בתרגיל יחידת הג'יפים של מד"א העורכת תרגילי שטח אחת לחצי שנה. יחידת הג'יפים הוקמה במסגרת לקחי סופות השלגים, לאחר שבמד"א הגיעו לתובנה כי באמצעות רכבי שטח ניתן להגיע לאזורים שונים בתנאי קיצון. נכון להיום מונה היחידה את רכבי ההצלה של מד"א הייעודיים לנסיעה בתנאי שטח ועשרות ג'יפים פרטיים של מתנדבי מד"א. צוותי הג'יפים התנסו בנהיגה בדרכים משובשות במטרה לסייע בהעברת ציוד, שינוע צוותי הרפואה, פעולות חילוץ והעברת הפצועים למוקדי הטיפול.

בעוד פעלו היחידות בשטח ותרגלו מצבי אסון, צוותי התיעוד המבצעי של מד"א חברו לצוותים הפרוסים, עקבו אחר הנעשה וקיבצו תיעוד רציף ומידע חזותי של ההתרחשות, לצורך העברת מדיה ומסרים מרגיעים אודות טיפול מד"א בנפגעים, הן לתקשורת הארצית והן לאגודות ידידי מד"א ולתקשורת הבינלאומית.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מעבר לאירועי טרור ומלחמות, עלינו להיערך מול איתני הטבע. אני רואה חשיבות רבה בביצוע התרגיל שצלח והשיג את מטרותיו. מד"א כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך לפעול בכל מצב על מנת לדאוג לכלל הציבור בישראל ולהמשיך להציל חיים גם במצבים קיצוניים של קריסת תשתיות. אציין ואוסיף כי המתנדבים שלנו מוכיחים פעם נוספת כי עוצמתו של מד"א טמונה בהון האנושי המרכיב אותו. יישר כוח"