שוקי ליס, חבר בהנהלת מטה המאבק המשותף, ציין כי "בחמש השנים האחרונות ממשלת ישראל שינתה את החלטתה לגבי מיקום שדה התעופה המשלים 4 פעמים. עובדה זו מצביעה על תהליך קבלת החלטות שמעורר תמיהה ומצריך בדיקה. מדובר בהחלטה שתשפיע על כל תושבי מדינת ישראל. על תהליך אסטרטגי כזה חובה להיות שקוף לכנסת, לוועדותיה ולציבור וההחלטה צריכה להתקבל בשכלול כל השיקולים האזרחיים – דמוגרפיים, כלכליים, פיזור תשתיות, וגם השיקול הביטחוני, שהינו אחד מכלל השיקולים שצריכים לבוא לידי שכלול בהחלטה".
לאור דבריהם של אל על וליס הורתה יו"ר הועדה, חה"כ קרין אלהרר (יש עתיד) לכנס מיידית וועדת משנה חסויה שתכלול נציגי חיל אוויר ובה יינתן הסבר מפורט על תהליך קבלת ההחלטה ועל מניעי ההתנגדות של חיל אוויר ומשרד הביטחון.
"לא נוכל להתקדם עד שנשמע הסבר הגיוני ומלא בוועדת המשנה. הייתה צריכה להיות פה עבודת מטה מקיפה וזה לא קרה" אמרה אלהרר. זאת גם לאחר שסא"ל י' שהגיע לדיון מטעם חי"א ציין רק כי "לאור עבודת מטה נרחבת שנמשכה כעשר שנים, הקמת נמל בנבטים היא 'בלתי אפשרית'" ולא הוסיף מעבר לכך.
חה"כ עמר בר-לב (המחנ"צ) הגיב לטענות שהושמעו בעבר על בסיכון הביטחוני שקיים בשדה בנבטים ואמר כי "שדה תעופה בעמק יזרעאל יהיה חשוף לסיכונים בדיוק כמו השדה בנבטים. חשוב שהשדה המשלים יקום בנבטים".
חה"כמאיר כהן (יש עתיד), שהשתתף אף הוא בדיון ומלווה את הנושא משנת 2004 אמר כי: "שדה התעופה המשלים צריך לקום בנבטים. אני מאחל למדינת ישראל שתקבל את ההחלטה השקולה וההגיונית".
גם נציגי משרד התחבורה שנכחו בדיון והציגו את עמדת משרד התחבורה ציינו כי נבטים היא המיקום המועדף מבחינתם לשדה התעופה המשלים.