במפגש שהתקיים היום (שלישי 26.7) בלשכת שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר השר כי יש צדק רב בדברי תושבי הגליל המערבי, הטוענים כי לא נבחנו היטב החלופות לשאיבת מים מאזור מפרץ חיפה ובכך לאפשר את הקמת מפעל ההתפלה באזור תעשיה קיים ולא בשטחים חקלאיים בלב הגליל המערבי

כלים

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי אמר בדיון: "המדינה שלנו יכולה עכשיו לעצור רגע לפני שהיא טועה שוב ומשקיעה מיליארדי דולרים בתשתיות שבעוד כמה שנים יתגלו כטעות גורלית שתגרום נזק בלתי הפיך לחוף הים הייחודי ,בגליל המערבי, לטבע, לאמת המים העתיקה והכי חשוב לתושבים שלנו, שאף אחד מרשויות התכנון בישראל לא סופר".

השר ליצמן הוסיף בפגישה "צריך לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים ולדעתי לא בדקו מספיק טוב. מה שתלוי בי זה בריאות הציבור ואני רוצה לבדוק את זה לפני שאני מחליט. אני מבקש שיבדקו את כל החלופות שהמועצה הציגה ושיסבירו לי למה לא ולמה כן".

החלטת השר היום באה לקראת דיון מכריע במועצה הארצית לתכנון ובנייה שאמור להתקיים בחודש הקרוב. כזכור, רשות המים מבקשת להקים מפעל התפלה בן 200 מלמ"ק בלב השטחים החקלאיים של הגליל המערבי. לטענת מטה המאבק, הנסמכים גם על חוות דעת מקצועיות של מומחים בעלי שם עולמי, מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית. יש להקים את המפעל באזור תעשייה קיים ובקרבת המקום בו נדרשים המים ולא להקים אזור תעשייה חדש ומזהם.