אם אתם מעוניינים להיכנס אל עולם המסחר או במידה ואתם כבר נמצאים בעולם זה אך עדיין בוחנים את האפשרויות ומתלבטים היכן עדיף להשקיע – האם עדיף לבחור בבנק או בבית השקעות, מומלץ עבורכם לקרוא את המאמר ואולי.. לחדד ולהעמיק את הידע שלכם.

בתי ההשקעות הגדולים בארץ מעניקים ללקוחותיהם אשר מונים גופים ציבוריים, לקוחות פרטיים ועוד מגוון שירותים.

להלן השירותים המרכזיים שניתן לקבל בבתי ההשקעות:

· ניהול תיקי השקעות בישראל ובחו"ל.

· ניהול קרנות נאמנות.

· ניהול קרנות גידור.

· ניהול תעודות סל.

· ברוקראז' (מתבצע על ידי ברוקרים) וניהול שירותי מסחר.

· ניהול אופציות

· ניהול סחורות

· ניהול אגרות חוב

· מסחר עצמאי

בחינת מצב – האם כדאי להשקיע בבנקים או לבחור בית השקעות?

עמלות – האם זו חובה או שיש דרך אחרת?

לקוחות שבוחרים לבצע את ההשקעות באמצעות הבנקים צריכים לשלם עמלות רבות, ביניהן: עמלות דמי משמרת, עמלות על קנייה ומכירה של ניירות ערך, עמלת דמי ניהול של סטרקצ'ר (כולל כמה אפיקי השקעה), עמלת אי ביצוע ועמלת הפצה.

חלק מהמשקיעים שהרימו את הראש ובדקו את מצב השוק גילו שניתן לפעול בצורה אחרת ולחסוך את העמלות.. (אתכם הסליחה) – המטורפות, משקיעים אלו מצאו את האופציה הנוספת ופנו אל בתי השקעות.

בתי ההשקעות הפרטיים גובים עמלות נמוכות בצורה משמעותית, לצורך השוואה – אם הבנק גובה עמלה של 0.6% בממוצע מגובה מחיר ההשקעה עבור פעולות רכישה ומכירה, הרי שבתי ההשקעות גובים כ- 0.15% בממוצע עבור אותן פעולות.

רמת ההתמחות בתחום ההשקעות

בנקים מול בתי השקעות

מכיוון שהבנקים מתעסקים בתחומים מגוונים וביניהם גם תחום ההשקעות יש להם פחות ניסיון מיועצי ההשקעות שעובדים בבתי השקעות וצברו הרבה "שעות טיסה" בתחום. משום שאחד המצרכים המרכזיים בעולם ההשקעות הוא מנהל השקעות מקצועי ומיומן שמקפיד להתעדכן בנוגע לכל השינויים בתחום יש לבחירת בעל המקצוע ערך רב. מנהל השקעות איכותי יהיה זמין וקשוב ללקוחותיו ויסייע להם למנוע טעויות, לא להסתכן יתר על המידה ולקבל החלטות נכונות, גם אם הוא יצטרך להשקיע בכך זמן. לעומת זאת, הבנקים לא יעניקו יחס אישי שכזה, אולי במקרים נדירים.

קצת אינטרסים

אם לא די ביתרונות שהוזכרו, לא מעט בתי השקעות חברים בבורסה כך שאין להם שום אינטרס לגבות עמלות – גם עובדה זו עשויה לשפר את השירות. בניגוד לבתי ההשקעות הבנקים ישאפו לקבל עמלות לכן יש להם אינטרס לגרום ללקוחות לבצע פעולות שלא תמיד עונות על צרכיהם.

כל היתרונות שהוזכרו – גובה העמלות, היחס האישי, האינטרסים וכו' גורמים למשקיעים רבים להעדיף את בתי ההשקעות על פני הבנקים.

מקווים שסייענו, בהצלחה!