כשאנחנו נדרשים לעצב מחדר את הבית או חלל מסוים בתוכו, סביר להניח שישנה מערכת שיקולים שמנחה אותה כיצד לפעול. אנחנו רוצים ליצור אווירה מסוימת – חמימה וכפרית או דווקא מודרנית ואורבנית, אנחנו מעדיפים להתמקד באלמנטים מסוימים, בצבעים שאנחנו אוהבים או בחומרי גלם שנתפסים בעינינו כאסתטיים יותר או כחומרים שהתחזוקה שלהם פשוטה ונוחה יותר עבורנו. במקרים רבים מובילים אותנו הנושאים הללו להחלטה שרצפת פרקט היא האידאלית ויש לכך סיבה מצוינת. פרקטים משווים לחלל כולו יוקרה ורושם מצד אחד ואווירה כפרית ונעימה מצד שני. עם זאת, רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש פרקט כזה או אחר, הנה כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם לעשות את זה כמו שצריך.

כלים

אל תתפשרו על האיכות

זה אולי ברור מאיליו אבל חשוב שנתעכב לרגע על הנקודה הזו – איכות היא קריטית, והיא חשובה עוד יותר כשמדובר על פרקט עץ. זאת משום שחומר גלם שאיננו איכותי יישחק מהר יותר וייפגע בקלות רבה יותר, ואם הוא יותקן על ידי חברה שאיננה מקצועית הוא עשוי לדרוש מכם טיפולים ותחזוקה לעיתים קרובות כל כך שתתחרטו על הרגע שבו הכנסתם את הצרה הזו הביתה. חברה שמעניקה שירות אדיב, אמין ואיכותי באמת תדאג לבחור חומרים ולבצע התקנה על פי סטנדרטים מחמירים ביותר כדי לספק את צרכי הלקוחות בצורה הטובה ביותר. ככל האפשר כדאי שתזמינו את המתקין לביתכם טרם ההתקנה כדי שיוכל לבדוק בעצמו את מידות החלל ולהימנע ממצב שבו תזמינו פרקט לשטח גדול יותר (מה שיעלה יותר) או דווקא קטן יותר (מה שישאיר אתכם עם רצפה לא גמורה).

בחירת הצבעים

פרקט עץ ופרקטים מסוגים שונים יכולים להגיע בצבעים ובגוונים שונים. השאלה החשובה היא כמובן מה מתאים לחלל שאליו מיועד הריצוף, וכדי שתהיו בטוחים שאתם בוחרים נכון יש כמה דברים שתוכלו לעשות. ראשית, ודאו שאתם רואים את הפרקט באור יום, או לפחות בחלל מואר היטב, כדי שלא תגלו בדיעבד שרכשתם צבע שונה מזה שציפיתם. אתם בהחלט רשאים גם לבקש דוגמאות ולקחת אותן איתכם הביתה כדי שתוכלו לראות כיצד ישתלב הפרקט בחדר והאם הוא מתאים לארון או למיטה, למשל, או שמא תצטרכו לבצע שינויים נוספים כדי להתאים את העיצוב לפרקט במקום שההיפך יהיה הנכון. ככל שתקפידו על הכללים הללו מראש ותוודאו שאתם בוחרים פרקטים בהתאם לחלל המיועד – ולא בהתאם למראה שלהם באולם התצוגה – כך גם התוצאה תהיה הרבה יותר מרשימה.