"חג המוסיקה הישראלית" ה-19, יתקיים השנה בין התאריכים 5 ל-10 באוקטובר בחמש ערים: חיפה, באר שבע, ת"א, ירושלים וזיכרון יעקב, הכניסה חופשית לכל האירועים. חג המוסיקה הפך עם השנים לאירוע משמעותי בחיי המוזיקה בישראל והוא פותח חלון לעשייה המוזיקלית המגוונת בארץ, מימי טרום הקמתה של המדינה ועד ימינו אנו. גם השנה מביא הפסטיבל לקדמת הבמה עשרות יצירות של יוצרים ישראליים, ישנות וחדשות, ממגוון מגמות וזרמים, בקונצרטים קאמריים, ווקאליים, תזמורתיים, אופרות, מוסיקה מן המסורת היהודית, מוסיקה מולחנת לשירי משוררים, מוסיקה אקספרימנטלית, ים-תיכונית וכל מה שביניהן.

כלים
בעז בן משה, המנהל האמנותי של הפסטיבל. צילום: אילן ספירא.
בעז בן משה, המנהל האמנותי של הפסטיבל. צילום: אילן ספירא.

"בחמשת הפסטיבלים האחרונים חגגנו את אירוע מלחין השנה. השנה, בשונה משנים אלו, אנו מאירים בזרקור תהליכים ומסורות שונים בהתהוותה של המוסיקה הישראלית", אומר בעז בן משה, מנהלו האמנותי של חג המוסיקה הישראלית.

הזרקור המשמעותי ביותר מאיר על מוסיקה של מלחינות ישראליות, כשלמעלה מעשרים מהן, ותיקות ובנות הדור הצעיר מיוצגות בפסטיבל במוסיקה ווקאלית, קאמרית ובקונצרט של מחזורי שירים.

לכבוד דור מייסדי המוסיקה הישראלית יבוצעו יצירות כבדות משקל כמו: האורטוריה "שירת דבורה" של ידידה אדמון שלא בוצעה מאז סוף שנות ה-60, "סימפוניה" של סרג'יו נטרא ו"יזכור" לכינור ותזמורת של פאול בן חיים.

כחלק מהמגמה להעשיר את רפרטואר המוסיקה הקונצרטית הישראלית חבר הפסטיבל לאנסמבל הקולי הישראלי ולאנסמבל מודאליוס. הפסטיבל משמש מאז ומתמיד במה להרכבים מוסיקליים אשר ביצוע מוסיקה ישראלית נמצא אצלם במרכז ההוויה וכך נפגוש השנה את אנסמבל המאה ה-21, אנסמבל מיתר ואת שלישיית ירושלים.

חג המוסיקה מרכין ראש עם לכתו של חתן פרס ישראל, המלחין החוקר והמחנך אנדרה היידו ומקיים מופע מחווה לאנדריי היידו המציג עיבודים כליים ליצירתו הפדגוגית לפסנתר "שביל החלב" ולרגל צאת התקליטור בביצועו של היידו.

בחיפה (5/10) אשר בה ייפתח הפסטיבל ייערך קונצרט "במה מנצחת" ובו מבצעים צעירים, זוכי תחרויות של מוסיקה ישראלית. בקונצרט "קולאז' תזמורתי" יבוצעו יצירות של המלחינים חיים פרמונט, אורן לוק, נועם שריף וירון גוטפריד. בבאר שבע (6/10) יתקיים הקונצרט "רוח דרומית" ובו מוסיקה קאמרית של יוצרים ואומנים דרומיים ובהם המלחינים מיכאל וולפה, אביה קופלמן, איתן חיימו ויוסף ברדנשווילי

בתל אביב (7/10) תוקרן אופרת הוידאו ADAPA שהלחינה ציפי פליישר. באולם רקנאטי יתקיים קונצרט פרי מיזם של האנסמבל הקולי הישראלי להזמנת יצירות חדשות למקהלה לצד יצירות קוליות. אנסמבל מיתר יציג מבחר יצירות לאנסמבל ואלקטרוניקה בקונצרט "מיתר חשמלי". האופרה הקצרה "השיעור" מאת ישראל שרון למחזה של יונסקו תועלה באולם אסיא במוזיאון תל אביב

בירושלים (8-9/10) תבוצע האורטוריה "שירת דבורה" מאת ידידיה אדמון, אשר לא בוצעה 50 שנה, לצד יצירות של יואב תלמי ושלמה גרוניך. בנוסף, יתקיים מופע מסקרן שיזכיר את ימי הסרט האילם ההוליוודי ובו תבוצע מוסיקה מקורית לצד הקרנת סרטו האילם של היצ'קוק, "הדייר". המוסיקה תבוצע על ידי ליאור נבוק (פסנתר) וסטיב הורנשטיין (סקסופון) שגם כתבו את המוסיקה. מופע מחווה לאנדרי היידו יציג עיבודים כליים ליצירתו הפדגוגית לפסנתר "שביל החלב" והוא יתקיים לרגל צאתו המתוכנן של התקליטור בביצועו על ידי המכון למוסיקה ישראלית. "חג המוסיקה מרכין ראש עם לכתו של חתן פרס ישראל, המלחין, החוקר והמחנך אנדרה היידו. נתגעגע אליו מאוד", אומר בעז בן משה.

התזמורת הפילהרמונית תעלה לירושלים ותבצע בכורה לסימפוניה מאת סרג'יו נטרא.

בזיכרון יעקב (10/10) חג המוסיקה מתארח לראשונה במתחם אלמא עם ארבעה קונצרטים. בין היתר "בשלושה וארבעה" – מוסיקה קאמרית לשלישיית פסנתר ורביעיית כלי קשת של מגוון מלחינים.

חג המוסיקה הישראלית – מנהל אמנותי: ד"ר בעז בן משה; ניהול: המכון למוסיקה ישראלית; הפקה: המרכז למוסיקה ירושלים.

הכניסה לכל אירועי "חג המוסיקה הישראלית" ללא תשלום. יש להזמין מקומות מראש!

הזמנת מקומות באתרים: ;www.israeli-music-festival.org www.imi.org.il

בירורים והזמנות לקבוצות: 02-6241041