מכללת ספיר והמועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים, שדות נגב, אשכול ושער הנגב יקיימו בחודש הבא כנס ספקים גדול בשיתוף עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ומעוף דרום והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב. מטרת הכנס היא הגברת כלכלה מקומית מקיימת באשכול הנגב הצפוני באמצעות חיבור בין עסקים מקומיים קטנים ובינוניים למוסדות העוגן הגדולים באזור.

כלים

הכנס צמח מתוך ההבנה כי בנגב מתרחשים כיום מהלכי פיתוח חסרי תקדים כדוגמת מעבר בסיסי צה"ל לנגב, הקמת פארקים לתעשייה והיי-טק, קציר ים המלח ואחרים, המהווים קטליזטור למינוף העסקים המקומיים ע"י שילובם בפעולות ההקמה, התפעול וצריכת השירותים. לצד מהלכים אלו, פועלים בנגב מוסדות עוגן אשר תקציבי הרכש המצרפיים שלהם בעלי השפעה מכרעת על הכלכלה המקומית ולכן יש לחבר בין כל הגורמים.

מכללת ספיר, כאחד ממוסדות העוגן הגדולים ביותר באזור, תארח את הכנס, בו ייחשפו בעלי העסקים למערך הרכש של המכללה ושל המועצות האזוריות. כמו כן יתקיים דיון פתוח עם נציגי מוסדות העוגן. העסקים אליהם מכוון הכנס הם מדיה ופרסום, חשמל ואלקטרוניקה, חומרי ניקוי, ציוד משרדי, דפוס, הסעות, יועצים ונותני שירות.

אורנה גיגי, מנכ"לית מכללת ספיר ציינה כי ספיר מקדמת בברכה כל יוזמה שנועדה לפתח את כלכלת הנגב בדרך של חיזוק עסקים ושירותים והגדלת מקומות תעסוקה.

ציון ביטון, מנהל פרויקט מעבר צה"ל דרומה ופיתוח אזורי במערך המעוף ציין כי "זוהי הזדמנות פז לעסקים המקומיים, שידעו ימים לא קלים בשנים האחרונות, להיחשף למוסדות העוגן המרכזיים באזורם. באמצעות רישום כספק מורשה הם יוכלו להכניס יותר עבודה לעסק, לגדול ולהתפתח ובכך גם ליצור מקומות עבודה חדשים". עוד הוסיף ביטון "המציאות הכלכלית בנגב עתידה להשתנות (וכבר משתנה) וזה מצריך מבעלי העסקים המקומיים חשיבה יצירתית, "קריאה בין השורות" של ההזדמנויות ובקיום הכנס הזה אנו מנגישים להם את ההזדמנויות".

פלורין גדלבסקי, מנהלת מיזם "ביזבנגב" ציינה כי "הכנס מצטרף לשורה של מהלכים שהמשרד מוביל יחד עם המעוף. אחת מהמטרות של הכנס היא שמכללת ספיר והמועצות האזוריות יצטרפו לפורטל 'ביזבנגב', וינגישו את המכרזים והבקשות להצעות המחיר שלהם לספקים גם באמצעות הפורטל".

הכנס הינו חלק ממיזם י.ה.ב – מוסדות העוגן שמובילים הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה באמצעות מעוף דרום יחד עם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב. כמו כן מצטרף לשורה של כנסים דומים שנערכו לאחרונה בבית חולים סורוקה, עיריית דימונה ובחברת HP אינדיגו.

להרשמה לכנס: www.bizbanegev.org.il