ההתנהלות בישראל ללא רכב פרטי היא מורכבת ולעיתים בלתי אפשרית. התחבורה הציבורית בארץ היא מוגבלת ומושבתת בחלק ניכר מהזמן – בסופי השבוע ובשעות הלילה, כשגם שאלת הנוחות שלכם בהחלט משפיעה ומביאה לרכישת רכב. הבעיה היא שסכומי כסף עצומים מונחים כאן על כף המאזניים. לפניכם מספר דגשים שיסייעו לכם לבצע בסופו של יום את ההחלטה הטובה ביותר.

מכירת רכב
מכירת רכב
הגדרת תקציב והשוואת מחירים

רכישה של רכב, ועל אחת כמה וכמה של רכב חדש, תצריך מכם להוציא סכום בלתי מבוטל, כאמור. עם זאת, טווח המחירים כאן הוא רחב ונע בין עשרות אלפים למאות אלפי שקלים. הצעד החשוב הראשון שעליכם לעשות הוא להגדיר תקציב בו אתם יכולים לעמוד, פונקציה של מצב חשבון הבנק שלכם אך גם של הוצאות המחיה השוטפות. הרי אינכם רוצים לכרוע תחת עומס התשלומים עבור הרכב בכל חודש מחדש.לאחר שמגדירים תקציב, ראוי להיכנס לעובי הקורה ולראות אילו דגמי רכב עומדים בו, או אפילו מהן קטגוריות הרכב הרלוונטיות. בשלב הזה מומלץ ליצור קשר עם חברות למכירת רכב לשם קבלת ייעוץ ראשוני ולצורך סקירת היצע הדגמים של כל אחת מהן. סביר להניח שכבר ברגע הזה ניתן יהיה לדעת פחות או יותר אילו רכבים יכולים להתאים לכם.סוגיה נוספת בעלת חשיבות כלכלית היא התחזוקה השוטפת של הרכב. מומלץ לראות מהם מחירי הטיפולים הממוצעים עבור הרכב, מאחר שמשווקים בישראל דגמים אשר המחירים של התיקונים ושל החלפים עבורם יקרים. צריכת הדלק של הרכב היא פרמטר אחר שחייב להיכנס למשוואת הבחירה, כשהשאיפה היא כמובן להעדיף רכבים חסכוניים בדלק. בנוסף לכל אלה, אין לשכוח את ההוצאה השנתית עבור ביטוח הרכב.

בחינת התאמת הרכב לצרכים

לכל אדם או משפחה הרוכשים רכב יש צרכים נקודתיים משלהם, אותם חשוב להגדיר במעמד הבחירה של הרכב. יש לחשוב לאילו נסיעות ישמש הרכב מבחינת המרחק, תנאי הדרך והתדירות: ברור שרכב שאמור לבצע נסיעות בין עירוניות ארוכות מדי יום צריך להיות בעל מנוע חזק יותר מאשר רכב לנסיעות קצרות. סוגיה אחרת בעלת חשיבות כלכלית מכרעת היא המרחב הפנימי של הרכב ושטח האחסון שלו, שצריכים לעמוד בקנה אחד עם צרכי הרוכשים. משפחות עם ילדים זקוקות, מטבע הדברים, לשטח פנימי רחב שיקל את הנסיעות.עקב העובדה שרכב נמדד לא רק במפרט הטכני שלו אלא גם בחווית הנסיעה שהוא מספק, המלצה מועילה אחרת היא להתרשם גם מהנסיעה עצמה – באמצעות הזמנת נסיעת מבחן. בדרך זו ניתן ללמוד על הרכב הרבה מאד, במיוחד במקרה של רכב יד שנייה שעלול להסתיר מתחת לפני השטח שלל בעיות שפוגעות בבטיחות הנסיעה.