אומר ד"ר חואן בראל, פסיכיאטר מנהל את מרפאת חוץ בעכו של ביה"ח "מזור" (לשעבר מזרע), שמציין עוד כי, "לעיתים הציבור טועה לחשוב שעיקר הטיפול הוא בבתי החולים , בעוד שמרבית הזמן כל בעלי ההפרעות הנפשיות (קלות וקשות) מקבלים טיפול מלא במרפאות שבקהילה"

כלים
ד"ר חואן בראל
ד"ר חואן בראל

בעכו פועלת מרפאה ותיקה ומוכרת לבריאות הנפש, שפעילותה התרחבה מאוד לאחר כניסת הרפורמה בבריאות הנפש לפני כשנה והיא חלק ממערך המרפאות במרכז לבריאות הנפש "מזור" (מזרע לשעבר).

מנהלת המרכז לבריאות הנפש "מזור" (מזרע לשעבר), פרופ' אילנה קרמר, אומרת כי "אנו מברכים על הרפורמה , שהעבירה את האחריות החוקית לקופות החולים עם סל שירותים מוגדר ובכך מדגישה את הקשר בין הרפואה הנפשית והרפואה הכללית".

ד"ר חואן בראל, מוסיף ואומר, כי, "נוצר שיתוף פעולה מעולה בין קופות החולים לבין המרפאה בעכו. המרפאה בעכו עובדת גם בשיתוף פעולה עם שירותי הרווחה בעיר. זהו שיתוף פעולה חיוני כדי לסייע לחולים להשתקם ולנהל חיים רגילים עד כמה שניתן".

מנהל המרפאה, ד"ר חואן בראל, מסביר כי "קידום החולה למצב שיחזור לתפקוד המירבי שלו ויחיה בקהילה דורש מקצועיות והשקעה רבה. במרפאה עובד צוות רחב של עובדים סוציאליים ,פסיכולוגים ומטפלים אחרים לצד הרופאים ".

אחד המקרים, מגלה ד"ר בראל, שבו יושם שיתוף הפעולה בין הגורמים הטיפוליים לבין שירותי הרווחה, "הוא מקרה של אישה בעלת הפרעת אישיות חמורה, עם נטייה לאלימות קשה כלפי גורמי הרווחה, שהזניחה את ילדיה, מה שהביא להוצאת הילדים מרשותה ומביתם לאומנה. לאחר שהטיפול שניתן לה במרפאה הוכתר בהצלחה ולאחר שיחות רבות עמה, היא מתפקדת כיום בצורה טובה, חזרה למעגל העבודה, נמנעת ממעשי אלימות וחזרה להיות אמא לילדיה".

מן הראוי לציין כי, כחלק מהנגשת בריאות הנפש לכלל הציבור הישראלי, הצוות המטפל כולל דוברי ערבית, רוסית וספרדית על מנת לתת מענה למגוון רחב ככל שניתן של פונים. הצוות עובר הכשרות לרגישות רב תרבותית ומתאים את הטיפול מבחינת השפה המדוברת וההתייחסות לתרבות ממנה בא המטופל.