משלחת של רופאים מתאילנד, העוסקים ברפואה פיזית ושיקום, ביקרה ב"בית אברהם" בית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה והתרשמה מאוד מהטיפול החדשני, המסור והיעיל הניתן לדיירי המקום

כלים
 משלחת הרופאים מתאילנד בביקור בבית האבות הספרדי
משלחת הרופאים מתאילנד בביקור בבית האבות הספרדי

הביקור יוצא הדופן של המשלחת התאילנדית, היה פרי יוזמתו של עו"ד יוסף גילאור, קונסול כללי כבוד של תאילנד בישראל, העומד גם בראש ועד העדה היהודית הספרדית בחיפה. יוזמה נוספת של עו"ד גילאור היא שיתוף פעולה עם מושל מחוז ראיונג (RAYONG) בתאילנד, להקמת מרכזים רפואיים לזקנים במחוז, כולל בנית מרכז לזקנים סיעודיים, פעילות שתעודד את תיירות המרפא לתאילנד ותחזק את שיתוף הפעולה בין הישראלים לתאילנדים.

המזכירה השניה בשגרירות תאילנד בתל אביב פלוי סונגקיו (Ploy Songkaeo) ציינה כי מזה ארבע שנים מקיימת השגרירות תכנית לפיתוח מערכת יחסים הדוקה בין אנשי מקצוע תאילנדים וישראלים בתחום הרפואה. תאילנד, הידועה כמרכז הרפואי של אסיה שאליו נוהרים בכל שנה תיירי מרפא רבים, מעוניינת בשיתוף פעולה עם ישראל הידועה מאוד בחדשנות הטכנולוגית שלה, בשירות היעיל ובמערכת שירותי הרפואה המעולים שלה.

בהמשך לנושא הסיור מהשנה שעברה, רפואה גריאטרית, בחרו השנה אנשי השגרירות בתל אביב בנושא "רפואה פיזית ושיקום". תאילנד, כמו ארצות אחרות, הופכת לחברה מזדקנת ולכן הוחלט לא להסתפק בביקור של רופאים מישראל בתאילנד ולאפשר לרופאים מתאילנד לבקר בישראל ולראות בפועל כיצד פועלים בתי החולים בה וכיצד מטפלים בחולים שיקומיים וגריאטריים.

בביקור בבית האבות הספרדי, בהדרכתו של מנכ"ל הבית ירון רז, התעניינו הרופאים האורחים בשירותים השונים הניתנים לדיירי בית האבות, על מנת להבין כיצד מפעילה מערכת הבריאות הישראלית את השירותים לזקנים ומבטיחה את יעילותם. הרופאים סיירו במחלקות ובחדרי המגורים של "בית אברהם", כולל ביקור באשכולות הדיור, מודל מגורים חדשני וראשון בישראל המעודד את עצמאות דייריו. הם נפגשו עם דיירי הבית שלדברי הרופאים האורחים "היו מאושרים, מסופקים, חמימים ומסבירי פנים".

לדברי האורחים מתאילנד, שקיבלו מידע והתרשמו מיעילות הבית, הם הופתעו משמחת הדיירים. לדעתם "בית אברהם" יכול להוות מודל טוב להקמת בית אבות שתאילנד תהיה מעוניינת להקים אצלה.