במסגרת הפסטיבל השנתי לאמנות עכשווית 'מנופים' שיפתח בירושלים ב-15.9.2016 תפתח בגלרייה רוזנבך בעיר תערוכה ראשונה, ייחודית ומשותפת, לאמנים המוערכים שי אזולאי ויונתן גולד. בתערוכה שאצרה כרמית גלילי יוצגו כ-12 עבודות אמנות עכשווית עד סוף חודש אוקטובר

כלים
עבודה של יונתן גולד. ללא כותרת
עבודה של יונתן גולד. ללא כותרת

סדרת העבודות של שי אזולאי עוסקת בסיטואציות מדומיינות בחללים כביכול מוכרים אך שאינם ניתנים לזיהוי ודאי. ואילו בסדרת העבודות של יונתן גולד מתוארות סיטואציות אפשריות בחלל לא מוגדר, מעורפל בכוונה. טכניקות הציור של שניהם שונות מאוד. יונתן גולד מצייר מהר, באופן שלא מאפשר כמעט שינויים. לעומתו הציור של שי אזולאי נוצר על ידי הוספה ומחיקה של שכבות.

בעבודותיהם של כל אחד מהאמנים הללו, קיימים מוטיבים חוזרים המייצרים שפת דימויים ייחודית המהווה לקסיקון פרטי בעולם הציור. לקסיקון שמתעצם מתוך המפגש בין העבודות של שני האמנים.

"אצל אזולאי הדמויות הן חלק מקהילה, מקבוצה. שייכות ומשויכות. הן קשורות זו לזו בחוט או ברעיון, הן נעות יחד לכיוון או למטרה וגם אדם שמפליג לבדו באקווריום הוא חלק מדיאלוג. כל דבר יכול להפוך עבורן לבית, כד, קערה או אקווריום. גם בית מדומיין הוא אפשרות סבירה. אצל גולד הן תמיד לבד. גם כשהן יחד" כותבת כרמית גלילי האוצרת ומוסיפה "שני גברים עולים יחד באותן מדרגות, חולקים את אותו המרחב הציורי, נושאים יחד בעול, סוחבים את אותו משקל, אבל לחוד. נתונים כל אחד לגורלו גם בעמדם כתף אל כתף.. עבודות ללא כותרת אצל גולד, שמסרב להסית את דעתו של הצופה או לספק לו עזרה בפענוח, ולעומתן עבודותיו שלאזולאי ששמותיהן הפעלתניים, כמו "חיים"

ו"יחסים" הם שכבה נוספת לציור, מציפות תהיות ושאלות לגבי אפשרויות של אמונה ושל שליטה. במציאות החיבור בין שתי הסדרות מזכיר לצופה כי אפשרויות הקיום האנושיהן רבות. חלקן מעוניינות להזדהות, חלקן כבר ויתרו".

אירוע גלריה

בנוסף, במסגרת התערוכה מוזמן הקהל להנות ממופע של המוסיקאי אלדד לוי שיתקיים בגלריית רוזנבך ביום רביעי 21.9.2016 - בשעה 19:00. הכניסה חופשית.

על האמנים והאוצרת

שי אזולאי

צייר, נולד בקריית שמונה ב-1971, חי ועובד בירושלים ומרצה ביחידה ללימודי חוץ של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. בוגר תואר ראשון ושני מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, והשתלם באקדמיה Minerva שבהולנד. הוא זוכה פרס אמן מורה, משרד החינוך והתרבות; פרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר, בית האמנים, ירושלים; פרס קרן מורשה, מוזיאון תל אביב לאמנות; ומענק עידוד היצירה, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל תל אביב. הציג תערוכות בארץ ובעולם בהן תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב (2011), בטוקיו בגלריית ארטאנויוראנו (2013),ובגלריה עינגא (2016), ותערוכות קבוצתיות בניו יורק, לונדון, פריז, ורומא. עבודותיו נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים בארץ ובעולם ביניהם מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון אשדוד, בנק פועלים, בנק דיסקונט, בנק לאומי.

יונתן גולד

צייר, נולד בקיבוץ אפק ב-1972, חי ועובד בתל-אביב ומרצה במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר.

בוגר אמנות ב- Rijksakademie באמסטרדם ובמדרשה - הפקולטה לאמנויות מכללת בית ברל, וכן תולדות האמנות באוניברסיטת חיפה. זוכה מלגת אמן מורה של משרד החינוך והתרבות המוענק על מעורבות בפעילות קהילתית בפריפריה. הציג תערוכות בארץ ובעולם, בהן תערוכות יחיד ב-CTRL Gallery, יוסטון, גלריית Haswellediger & co בניו יורק, ובגלריות גבעון אלון שגב ורוזנפלד בתל אביב ותערוכות קבוצתיות במשכן לאמנות בעין חרוד, מובי: מוזאוני בת- ים, מוזיאון חיפה לאמנות, ביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון תל-אביב וביתן מרטין גרופיוס בברלין.

כרמית גלילי

אוצרת אמנות עצמאית, נולדה בתל אביב ב – 1973, חיה ועובדת בתל-אביב.

ממייסדות ואוצרות יריד ספרי האמן בארטפורט ותערוכות המכירה השנתיות "פלסטר" לטובת ארגון רופאים לזכויות אדם. עוזרת לאוצרת ראשית במוזיאון חיפה לאמנות בשנים 2012-2014. בוגרת לימודי אמנות במדרשה - הפקולטה לאמנויות מכללת בית ברל, התמחות באוצרות, תיאוריה וביקורת, ובעלת תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במשפטים מ FORDHAM UNIVERSITY, ניו יורק.

גלריית רוזנבך נוסדה באוקטובר 2015 ע"י היזם ואיש העסקים אורי רוזנבך (58), סוחר אמנות תושב ירושלים, נולד בארה"ב, עלה לישראל לבדו בשנת 1979. לאחר 20 שנה במסחר אמנות והנהלת מכירות פומביות החליט לעסוק בתחום חדש – אמנות ישראלית עכשווית. רוזנבך פתח את הגלריה החדשה במטרה שתהווה מוסד ירושלמי יחיד במינו – גלריה פרטית לאמנות עכשווית בירושלים.

'דמקה'

שי אזולאי ויונתן גולד

אוצרת: כרמית גלילי

פתיחה – 15.9.2016 - נעילה 30.10.2016

גלריית רוזנבך, רחוב דוד המלך 16 (כניסה מרחוב משה הס 2) טל. 0507516091

שעות פעילות: א'-ה' 11:00-19:00, שישי 10:00-14:00