עיריית רומא החליטה לאחרונה להסיר את מועמדותה לאירוח המשחקים האולימפיים, אך התיירים ממשיכים להגיע בהמוניהם. הנה כמה המלצות על אחת הערים ההיסטוריות והמפורסמות ביותר בעולם המערבי

כלים
רומא מחכה לכם
רומא מחכה לכם

רומא היא ללא צל של ספק אחת הערים המפורסמות בעולם. האימפריה הרומאית החלה את דרכה בין גדותיו של נהר הטיבר, ועד היום יש הוכחות ניצחות למעמד שלה החל מימי הביניים ועד העת החדשה. יחד עם זאת, לאחרונה התבשרו התושבים המקומיים על חדשות פחות משמחות: ראש העיר החליט להסיר את מועמדותה של רומא מאירוח המשחקים האולימפיים.

הנימוק להחלטת העירייה היה קשיים כלכליים שבהם היא נמצאת. לטענת ראש העיר, אירוח האולימפיאדה מחייב השקעה רבה של משאבים שכרגע אינם זמינים עבור רומא בפרט ואיטליה בכלל. בכך מצטרפת איטליה למדינות אירופאיות נוספות שנמצאות במשבר כלכלי, כמו למשל ספרד ויוון.

על אף האמור לעיל, אתם בתור תיירים דווקא יכולים להרוויח מהמצב הכלכלי הקיים. המשמעות היא מחירים נמוכים של האטרקציות, עלויות אטרקטיביות של טיסות לרומא כמעט לכל אורך השנה והיצע רחב של בתי מלון. חוץ מזה, יש כמה המלצות שרלוונטיות בעיקר עבור מי שמתכנן להגיע לרומא בזמן הקרוב:

1. הותיקן ואמא תרזה

מדינת הותיקן תציע לכם חוויה שונה לחלוטין מכל מה שאתם מכירים. מיד עם הכניסה בתוך שערי הותיקן תרגישו במקום אחר ותוכלו לבחור בין סיור בגלריות האמנות וביקור באתרי הנצרות. חוץ מזה, נאום האפיפיור נערך מדי שבוע ביום רביעי וכדאי להגיע כדי לראות מקרוב את כמויות המאמינים שמצטופפים ברחבה המרכזית. באוקטובר הקרוב גם יהפוך האפיפיור את אמא תרזה לקדושה, מה שיביא למקום עוד כמה עשרות אלפי נוצרים מרותקים.

2. הקולוסיאום והפורום הרומאי

כל ביקור ברומא הוא הזדמנות לראות מאיפה התחיל העולם המערבי. כדאי לתאם סיור סביב הקוליסאום ואפילו לעמוד בתור הארוך על מנת להצטלם בתוך החלל הפתוח. מיד לאחר מכן תוכלו להמשיך לטיול רגלי עד לפורום הרומאי, שגם בו תראו כמה מהאתרים הארכיאולוגיים המפורסמים.

3. הפיצה והגלידה

איטליה ידועה בתרבות הקולינרית שלה ורומא היא הדובדבן שבקצפת. מלבד הקפה, הקינוחים והיין, מומלץ להקדיש חלק מהערבים לפיצות ופסטות. את הימים החמים תוכלו להעביר עם גלידות משובחות ולנסות טעמים שיש רק באירופה. הגלידריות המובחרות שומרות על המטעמים שלהן בתוך מכלי נירוסטה, וכך תגלו בקלות מי נותן לכם גלידה איכותית ומי רק מנסה לנצל את היותכם תיירים.

4. הכדורגל והאמנות

לא כדאי לעזוב את רומא לפני שצופים במשחק כדורגל. הקבוצה העירונית אמנם לא משחקת מדי שבוע, אבל אפשר לתכנן מראש את הביקור ואולי אפילו לראות את הנבחרת. אם אתם בעניין של אמנות מסורתית יותר, תמצאו ברומא מאות מוזיאונים, גלריות ופסטיבלים לכל הגילאים.