הסקר נערך על ידי חברת המחקר שילוב Millward Brown, המובילה בעולם בתחום מחקרי פרסום ואסטרטגיות שיווקיות. הסקר בוצע בקרב 498 גברים ונשים יהודים דוברי עברית, בני 18 ומעלה, במדגם ארצי, אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו. הניתוח נעשה בקרב כלל האוכלוסייה וכמו כן על פי מאפיינים סוציו-דמוגרפים.
מממצאי הסקר עולה:
- 63% מכלל האוכלוסיה מעוניינים בתכנים הקשורים לסין, כש-70% מהם גברים.
- 50% אחוז מהציבור בישראל מתעניין בתרבות הסינית.
- 53% מתעניינים במידע על רפואה סינית מסורתית.
על פי תוצאות הסקר, 58% מהציבור מתעניינים במידע על טיולים לסין, כשאחוז הנשים המתעניין בנושא זה גבוה מאחוז הגברים.עוד עולה מהסקר כי 28% מתעניינים במידע על יהודים בסין.
כמו כן, צעירים בני 18-29 רוצים יותר ממבוגרים לדעת על תרבות סין, וקבוצת גילאים צעירים אלה גם מעוניינת יותר ממבוגרים ללמוד את השפה הסינית.
הרדיו הבינלאומי הסיני CRI הינו פורטל החדשות מהמובילים בעולם. אתר האינטרנט שהשיק הרדיו הסיני בשפה העברית מותאם למאפייני הקהל הישראלי. האתר מרכז מידע חדשותי מסין, מהווה ערוץ תוכן על המתרחש בסין, ומאפשר לראשונה לציבור בישראל לקרוא בעברית על הנעשה בסין. בנוסף לעדכוני החדשות, ניתן למצוא באתר כתבות מיוחדות העוסקות בנושאים שעל סדר היום הציבורי בסין וכן כתבות מתחומי התיירות, מידע על חגיגות אמצע הסתיו המסורתיות ועוד.
על הקמת האתר הוחלט מתוך רצון להדק את היחסים עם ישראל, לעודד את התיירות בין ישראל לסין וליצור שיתופי פעולה בין העמים.
בהנהלת רדיו CRI הגיבו השבוע על ממצאי הסקר: "הממצאים יאפשרו לנו למקד את ההשקעה בנושאים ספציפים שמעניינים יותר את הישראלים. את השינויים בפועל ניתן יהיה לראות כבר בזמן הקרוב באתר".