התחרויות יתקיימו ב 28/9-29/09/2016 בקמפוס אוני' אריאל, 4 שעות של מאבק אינטלקטואלי מתמטי, סטודנטים מצטיינים מרחבי העולם יתמודדו בפתירת בעיות מתמטיות לא סטנדרטיות , כאשר יצירתיות מתברר היא מדד חשוב ביותר להצלחה

כלים
אור אלימלך(צילום: אונ' אריאל)
אור אלימלך(צילום: אונ' אריאל)

במסגרת התחרויות האולימפיות במתמטיקה יגיעו לישראל כ- 60 סטודנטים מרחבי העולם וישתתפו עוד כ- 40 ישראלים, מתוך 5000 שהתחרו בשלבים הראשונים של התחרות, באמצעות האינטרנט והצליחו להגיע לתוצאות טובות. בקו הגמר נמצאים גם מנצחי אולימפיאדות בינלאומיות למשל רומן פוצ'ברין ממוסקבה שזכה באולימפיאדה העולמית שהתקיימה באירן.

האירוע מסכם תחרויות אולימפיות שהתקיימו באינטרנט, השימוש באינטרנט מאפשר לאלפי סטודנטים ברחבי העולם לקחת חלק ולהתמודד. בתחרויות השתתפו סטודנטים מסלובניה, פולין, רוסיה, רומניה, טורקמניסטן, קזחסטן, בולגריה, גאורגיה, קירגיסטן, בלרוס, ויאטנם וישראל.

אולימפיאדה מתמטיקה (צילום: אונ' אריאל)

זוהי האולימפיאדה התשיעית במסורת שהחלה בשנת 2007, בניהולו של פרופ' אלכסנדר דומושניצקי ראש המחלקה למתמטיקה בשיתוף עם ד"ר רומן יביץ מרצה בכיר במחלקה. "חשוב לנו לקרב את הצעירים לתחום המתמטיקה, מסביר פרופ' דומושניצקי, מדובר בתחום שיתרום למחקר ולפיתוח בישראל ובעולם. אני מתרגש בכל פעם מחדש לראות שאוניברסיטאות מרחבי העולם שולחות סטודנטים מצטיינים כדי להתחרות במתמטיקה בישראל".

אולימפיאדה מתמטיקה (צילום: אונ' אריאל)

טקס הפתיחה יתקיים ביום ד' 28/09/2016 ב 8:30, יישאו דברים פרופ' אלברט פנחסוב סגן הנשיא לענייני מחקר באוני' אריאל ונציגי המשלחות. התקווה הישראלית הוא: אור אלימלך סטודנט מצטיין נשיא במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ובמחלקה לפיזיקה באוני' אריאל. אלימלך בן 23 מראש העין, הבכור מבין 5 אחים, אמו אשת מכירות ואביו עובד בחברת מזון גדולה. אלימלך גילה בתיכון את יכולותיו בתחומים המדעים, למד 5 יח"ל בפיזיקה ובכימיה אך 4 יח"ל בלבד במתמטיקה ונחשב היום לתקווה הגדולה לזכות באולימפיאדת המתמטיקה. למד י"ג וי"ד להנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים ורק אחר כך נרשם לתארים בפיסיקה ובהנדסת חשמל. אלימלך זכה במדליית ארד בתחרות מתמטיקה שהתקיימה במאי השנה. הוא מספר על עצמו שהוא אוהב מתמטיקה כי הוא אוהב להפעיל את החשיבה. בנוסף כתחביב אלימלך מפתח אתרי אינטרנט ואפליקציות.

ביום רביעי 28/09/2016 תחל תחרות אישית, בה כל סטודנט פותר בעיות לא סטנדרטיות. "האולימפיאדה מורכבת משאלות שלא ניתן להתכונן אליהן מראש, מספר אור אלימלך, צריך לפתור שאלות בעזרת חשיבה קצת אחרת, יצירתית על מנת לפתור נכונה את מירב התשובות בזמן קצוב. למעשה יושבים במשך 4 שעות ופותרים כ 10 בעיות כאשר כל שאלה עלולה לקחת הרבה זמן".

ביום חמישי 29/09/2016 תתקיים התחרות הקבוצתית, קבוצות של 3-4 סטודנטים מתחרים יחד כנגד קבוצות אחרות, מקבלים שאלה אחר שאלה, הקבוצות מוסרות תשובה מספרית סופית, כך 8 סיבובים, התשובות נבדקות במקום. בשלבי הסיום של כל סיבוב ניתן לראות את האמוציות, הדמעות והמאמץ התחרותי של הסטודנטים. בסיום מגישים תשובות מלאות באמצעותן ניתן הציון באופן היחסי לשאר המשתתפים בדומה לפסיכומטרי. התחרות נמשכת 4 שעות, של מאבק אינטלקטואלי מתמטי. בבדיקה נלקחים בחשבון חשיבה יצירתית ופתרונות לא סטנדרטיים.

מטרת היוזמה לקיום אולימפיאדת מתמטיקה , מסביר פרופ' דומשניצקי, לחזק את המוטיבציה וההישגיות של סטודנטים למתמטיקה.

התחרויות יתקיימו בין ה 28-29/9/2016 בקמפוס אוני' אריאל, בבניין השער 51.4.55

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.