בחירתו הסנסציונית מספקת לשוק את מה שהוא הכי חושש ממנו (ובגדול) - עלייה משמעותית ברמת האי וודאות על רקע העובדה כי טראמפ נתפס כאדם בלתי צפוי, לא עקבי ולא ברור.

אוהד חיים, אנליסט ניירות ערך זרים בלאומי שוקי הוןלטראמפ אין שום מחויבות מוקדמת כולל לא למפלגה הרפובליקנית, שתחת המטרייה שלה הוא נבחר, ושניסתה להתנער ממנו בכל דרך אפשרית טרום הבחירות.

לכן, רב הנסתר על הגלוי לגבי המדיניות שלו כולל הכוח הרב המוענק לנשיא לפי החוקה האמריקאית. עם זאת, כדאי לזכור שניהול הכלכלה האמריקאית אינו נתון לגחמתו זה או של אחר ונבואות הזעם נראות לנו מוגזמות.

אלה עיקרי המדיניות הכלכלית של טראמפ, כפי שעלו בקמפיין האגרסיבי שלו – לא את כולם יצליח ליישם וגם לא באותה עוצמה:

  • מדיניות הפד, והכרזתו על הדחתה של ג'נט יילן מראשות הפד. דונלד טראמפ מתנגד למדיניות היציאה הנוכחית של הפד, ותומך בהמשך ריבית נמוכה.
  • הפחתת מס חברות בארה"ב: מס החברות הנוכחי, בממוצע 35%, יחסית גבוה לעולם, ובמטרה להחזיר אתהחברות האמריקאיות, טראמפ דיבר על הפחתה של מס החברות לרמה של
  • 15%הסכמי סחר - טראמפ שואף לחיזוק הייצור המקומי ולהתכנסות פנימה של הכלכלה הגדולה בעולם. הוא יתקשה לבטל לחלוטין את הסכמי הסחר, אך בידיו יש את הכוח להחליש אותם.
  • במבט סקטוריאלי - בחירתו של טראמפ מפחיתה את הלחץ מסקטור הפארמה, כשהאיום העיקרי על פגיעהברווחיות החברות המלווה בדרישה להפחתת מחירי התרופות יתמתן.
  • סקטור נוסף הצפוי להנות מהבחירה הוא סקטור האנרגיה, עם הפחתת הלחץ הרגולטורי על חברות האנרגיההמסורתיות.

תופעה מעניינת שרואים הבוקר היא היחלשות של הדולר.

באופן היסטורי, כאשר התנודתיות בעולם ההשקעות עולה ומדד הפחד עולה אנו רואים את תופעת Flight to Safety , כאשר המשקיעים בורחים לנכסים בטוחים והראשון שבהם הוא הדולר. המשברים שהתרחשו בשנים האחרונות הם עדות לכך - הברקזיט, משבר מחירי הסחורות, משבר האשראי באירופה ובועת הנדל"ן בסין.

הדוגמא הבולטת ביותר היא מ- 2008, ביום נפילת ליהמן ברדרס, כשברקע חשש אמיתי למערכת הפיננסית האמריקאית, הדולר, באופן פרדוקסלי, התחזק.

בחירת טראמפ מובילה לתוצאה ההפוכה - ראו גרף תוך יומי מצורף, היחלשות הדולר אל מול סל המטבעות העולמי.

14641d131be92e8c7cc26d5985071a82