ח״כ גרמן, יוזמת החוק: ״לחזור לבית הספר או לאוניברסיטה ולמצוא שם את העבריין שפגע בך - טראומה חוזרת נוראה שיש למנוע״

כלים

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית הצעת חוק המבקשת להטיל מגבלות על חזרתו של עבריין מין לקרבת המוסד החינוכי בו לומד קורבן העבירה. זאת, בנוסף למגבלות הקיימות כיום בחוק, המתייחסות רק לחזרתו של עבריין מין לקרבת מקום המגורים או העבודה של הקורבן. החוק זכה לתמיכה ממשלתית.

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), יוזמת התיקון לחוק: ״כבר כשנחקק חוק מגבלות על חזרת עבריין מין לסביבת נפגע העבירה לפני מספר שנים נתן המחוקק את דעתו לכך שכאשר נפגע/ת עבירה נפגש/ת עם העבריין שפגע בו או בה זוהי טראומה שחוזרת על עצמה ויש למנוע זאת. היום למעשה אנו מוסיפים עוד מקום שהמחוקק לא חשב עליו״.

״שערו בנפשכם נפגע או נפגעת שחוזרים לאוניברסיטה או לבית הספר ומוצאים שם את עבריין המין שפגע בהם - ברור שזו טראומה נוראה״, הוסיפה גרמן. ״הצעת החוק שלנו, שהיא למעשה תיקון לחוק הקיים, באה לאפשר לנפגעי עבירות מין לפנות לבית המשפט ולבקש שיגבילו את עבריין המין מלהיות בסביבת הלימודים שלהם על מנת למנוע את הטראומה החוזרת הזאת״.

לסיום קראה גרמן לשרת המשפטים איילת שקד לדאוג לכך שנפגעות ונפגעי העבירה יקבלו התרעה מראש על שחרור העבריין שפגע בהם: ״ללא מערכת מנע שתפעל להודיע לנפגעי עבירה שהעבריין שפגע בהם עומד להשתחרר, החוק הזה יהיה חוק מת. מאז 2009 ועד היום המערכת לא מופעלת. מן הראוי ליידע את הנפגעים שלושה חודשים מראש על שחרורו של עבריין מין על מנת להשלים את ההגנה עליהם״.