בהמשך להצלחתו של פסטיבל המוסיקה בתפן באוגוסט 2016, ובמסגרת "מפעל המוזיקה של צימבליסטה" יתקיים פסטיבל נוסף בחנוכה, ב26-28 בדצמבר בגן התעשייה בעומר. מפעל המוזיקה בניהולו של המנצח ואמן כלי ההקשה, חן צימבליסטה, מציע פסטיבל מוזיקה לכל המשפחה בחנוכה הכולל שפע של סדנאות, כיתות אמן, קונצרטים, מוזיקת עולם, ג'אז ועוד. קונצרט גאלה יתקיים ב1 בינואר 2017 באולם ימקא בירושלים

כלים
חן צימבליסטה, מנהל פסטיבל המוזיקה בעומר. צילום:  אפרת נמרוד
חן צימבליסטה, מנהל פסטיבל המוזיקה בעומר. צילום: אפרת נמרוד

הפסטיבל יעניק לאוהבי המוזיקה חוויה מוזיקלית, חברתית, מלמדת ומהנה בה משתתפים מוזיקאים צעירים מצטיינים בגילאי 12-18 עם טובי המורים בתחומם.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו כיתות אמן, סדנאות למוזיקה קלאסית, מוזיקת עולם, ג'אז וקונצרטים לקהל הרחב. כל אלו בליווי והדרכה של טובי המורים בארץ ובניהולו המוזיקלי של המנצח ואמן כלי ההקשה, חן צימבליסטה.

כמו כן, לקראת השנה האזרחית החדשה יקיים מפעל המוזיקה, קונצרט גאלה חגיגי ב1 בינואר 2017 באולם ימק״א שבירושלים.

קונצרט זה יתקיים בהשתתפות המוזיקאים הצעירים של מפעל המוסיקה, סולני הסימפונית ירושלים והסינפונייטה באר שבע ובשיתוף עמותת "יד אלי" הדואגת לרווחתם של ילדים ערבים ויהודים בירושלים ו"רוטרי" ירושלים

בכל ימי הפסטיבל יתקיימו כיתות אמן, חזרות וקונצרטים בתוכנית מגוונת מבאך ומוצרט ועד למוסיקה מודרנית מאת פיאצולה וברטוק וכן מוסיקה ארץ ישראלית. בכל הקונצרטים ישתתפו המורים והמוזיקאים הצעירים. בנוסף, כחלק מהפסטיבל מוזמן הקהל לקחת חלק פעיל בסדנאות לבניית כלי נגינה מחומרים טבעיים לצד מעגלי מקצבים אתניים בהם כל אחד יכול להשתתף, לתופף ולשיר.

ברפרטואר: מוצארט אריות מתוך האופרה כך עושות כולן /ביזה- אריות מתוך האופרה כרמן /באך קונצ׳רטו לאבוב ו לכינור /פיאצולה ליברטנגו ואובליביון /ריקודים רומניים מאת ברטוק.

בין אמני הפסטיבל:

חן צימבליסטה- מנצח וכלי הקשה, ז'אנה גנדלמן – כנרת ראשונה, הסימפונית ירושלים

מעיין ביידר- קונטרבס, סינפונייטה באר שבע, אבשלום שריד- ויולה, האקדמיה למוסיקה ירושלים

עדיאל שמידט - צ'לן ומנצח, בלה קנטי- ויולה, רוברט קנטי- כינור, טניה בלצר- כינור

"פסטיבל החורף בעומר, הינו המשך להצלחתו של פסטיבל המוסיקה בתפן אשר התקיים בקיץ האחרון בהצלחה רבה והוא חלק ממיזם גדול: "מפעל המוזיקה של צימבליסטה" אשר מאפשר למוזיקאים המשתתפים בסדנאות ללמוד מטובי המורים בתחום ולהופיע לצד נגנים מקצועיים." אומר חן צימבליסטה, המנהל האמנותי של הפסטיבל "השאיפה שלי היא ללוות את הדור הצעיר מבחינה מקצועית ולשלבם בפעילויות מוזיקליות לאורך כל השנה. כחלק מהמפעל הסטודנטים הצעירים אשר מקבלים ליווי מקצועי יעניקו קונצרטים ללא תשלום לקהילות בעלות צרכים מיוחדים ברחבי הארץ. אני מצפה שתהיה המשכיות לפרויקט ואני מזמין אתכם לשלושה ימים של חגיגה מוזיקלית עם אנרגיות צעירות ומרעננות."

"מפעל המוסיקה של צימבליסטה" הינו מיזם ייחודי המקדם מוזיקאים צעירים ומצטיינים מכל הארץ ומנגיש עבורם את ההזדמנות לפתח את כשרונם תוך אינטראקציה בלתי אמצעית וליווי של טובי האמנים המובילים בתחומם. כל זאת במנעד מוזיקלי רחב הכולל בין היתר מוזיקה קלאסית, ג'אז, עולם, ארץ ישראלית. המוזיקאים הצעירים אשר נבחרים לקחת חלק במפעל זה, משתייכים לכלל המגזרים וזאת מתוך מטרה לעודד מצוינות מוזיקלית תוך מתן הזדמנות שווה להצלחה ובדגש על העדפה מתקנת לתלמידים מהפריפריה, מהחברה הערבית ולעולים חדשים.

פסטיבל המוזיקה בעומר, 26-28 בדצמבר 2016, חנוכה בגן התעשייה בעומר

קונצרט גאלה, 1 בינואר 2017 בשעה : 20:00 באולם ימקא בירושלים

הכניסה לכיתות האמן ולחזרות הינה חופשית וללא תשלום

מחירי הקונצרטים בעלות של 35 ₪ בלבד

טלפון להזמנת כרטיסים לקונצרטים בפסטיבל: 089908100

קונצרט גאלה- מחיר: 100 ₪

טלפון להזמנת כרטיסים לקונצרט הגאלה בימקא: נעמי 054-7678766